?>

Akkim, gıda katkı üretiminde faaliyet gösterecek yeni tesisini açtı

Akkim, gıda katkı üretiminde faaliyet gösterecek yeni tesisini açtı

Ekonomi - 4 yıl önce

AYDIN (İHA) - Geçtiğimiz yıl, Nazilli’de faaliyet gösteren USK Kimya’yı bünyesine katan Akkim, ilçede yeni bir yatırım daha hayata geçiriyor. Şirket, gıda katkı üretimi amacıyla devreye aldığı yeni tesisle FSSC 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi belgesine sahip Türkiye’deki ilk üreticilerden biri oldu. 45’inci yılını kutlayan Akkim Kimya, yatırımlarına devam ediyor. Geçtiğimiz yıl, Aydın’ın Nazilli ilçesindeki dünyanın en büyük karboksimetil selüloz (CMC) üreticilerinden USK Kimya’yı alan şirket, bu alanda önemli bir yatırım daha yaptı. Denetim ve belgelendirme süreçlerini başarıyla tamamlayan şirket, gıda katkı üretiminde faaliyet gösterecek yeni tesisini devreye aldı. Yapılan açıklamaya göre, şirketin çatısı altında bulunduğu Akkök Holding’in üst düzey yöneticilerinin katıldığı törenle açılan yeni tesis, FSSC 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi belgesine sahip olmasıyla Türkiye’de ilk ve tek olma özelliği taşıyor. Uluslararası gıda sektörünün ihtiyaçlarına cevap olarak geliştirilen FSSC 22000 Sistemi, gıda endüstrisindeki şirketlere Global Gıda Güvenliği Girişimi tarafından tanınan ISO tabanlı gıda güvenliği yönetim sistemi sertifikası sağlıyor. “Türkiye ve dünyadaki tüm beklentileri karşılayacak” Törende konuşan Akkim Kimya Genel Müdürü Onur Kipri, sürdürülebilir büyüme hedefiyle yatırım hamlelerine devam edeceklerini dile getirdi. Kipri, Nazilli’de ürettikleri karboksimetil selülozun gıda sektöründe geniş kullanım alanına sahip olduğunu belirterek şunları söyledi: “Şirketimizin 45’inci yaşında ve Nazilli’deki yatırımımızın 1’inci yıl dönümünde böylesi bir tesisi şirketimize kazandırmaktan mutluluk duyuyoruz. Gıda katkı üretimi için apayrı bir bina inşa edip tüm teknolojik altyapı ve sistemlerini hazırladık. Türkiye’de bir ilk olarak FSSC 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi belgesi aldık. Bu sayede üretimimizin, yurt içi ve yurt dışındaki beklentileri tam olarak karşılayan, ulusal ve uluslararası mevzuata uygun olduğu bir kez daha tescillendi. Üretim, ihracat ve istihdamımızla ülkemize güç katmayı sürdüreceğiz”. Akkök Holding İcra Kurulu Başkanı Ahmet Dördüncü ise kimyayı lokomotif sektör olarak gördüklerini kaydederek yeni tesisin Akkim’e ve sektöre hayırlı olmasını diledi.
Haftanın Öne Çıkanları

Başkan Kaplan Jandarma Komutanlığı'nı ziyaret etti

2022-06-14 21:35 - Gündem

İş İnsanı Sabuncu kalbine yenildi

2022-06-21 11:46 - Gündem

Nazilli'de Çağrı imzayı attı

2022-06-21 10:50 - Spor

Babasının balık avlamak için elektrik akımı verdiği suda öldü

2022-06-20 08:09 - Asayiş

Aydın, Poyraz Efe Altuntaş’ın sünnet töreninde buluştu

2022-06-20 12:56 - Gündem

Sultanhisar MYO'da mezuniyet töreni gerçekleşti

2022-06-17 14:39 - Gündem

ADÜ Fen Edebiyat Fakültesi mezuniyet töreni yapıldı

2022-06-20 10:52 - Gündem

Nazilli Belediyespor, Çağrı Bülbül'le anlaşmaya vardı

2022-06-20 11:59 - Spor

Nazilli'de Otizm Orkestrası ve Korosu konser verdi

2022-06-20 13:30 - Kültür - Sanat

Kazada hayatını kaybeden muhtar İnanç toprağa verildi

2022-06-15 17:04 - Gündem

İlgili Haberler

AYDIN SANAYİSİNİN GURUR TABLOSU: İLK 500’E AYDIN’DAN 15 FİRMA GİRDİ

09:16 - Ekonomi

RESMİ GAZETE'DE YAYIMLANDI: TAKSİTLENDİRME LİMİTİ YÜKSELTİLDİ

09:24 - Ekonomi

İŞ DÜNYASI FİNANSMAN İSTİYOR: ARSLAN’DAN KREDİ ÇAĞRISI!

21:17 - Ekonomi

AYDIN’IN 5 AYLIK İHRACATI 798 MİLYON DOLAR OLDU

17:28 - Ekonomi

BAŞKAN ZENCİRCİ: "KADINLARIMIZ İÇİN ALTERNATİF GELİR KAPISI OLUŞTURDUK"

09:27 - Ekonomi

Günün Manşetleri

VALİ VAROL'DAN DOĞANBEY'E TURİZM VİZYONU

22:25 - Gündem

ESKİ BAŞKAN ENGİN BERBEROĞLU VEFAT ETTİ!

20:59 - Gündem

Manastır Koyu’nda Yaşam Mücadelesi

20:25 - Genel

AYDIN'DAN ANKARA'YA "BAYRAK AÇIYORUM" MİTİNGİNE GÜÇLÜ DESTEK

20:20 - Gündem

İYİ PARTİ LİDERİ DERVİŞOĞLU TANDOĞAN’DAN SESLENDİ: “TERÖRSÜZ TÜRKİYE YALANIYLA ÜLKEYİ BÖLMEK İSTEYENLERE BAYRAK AÇIYORUM”

20:10 - Siyaset