?>

Aydın Büyükşehir Belediyesi ata tohumlarından fideleri vatandaşlarla buluşturuyor

Ata tohumları projesiyle her yıl milyonlarca fideyi 2014 yılından bu yana Aydınlılarla paylaşan Aydın Büyükşehir Belediyesi, bu yıl da fide elde edilecek tohumları toprakla buluşturdu.

Genel - 3 yıl önce

Murat Uçkaç AYDIN (İHA) - Tarımda sürdürülebilir projeleri uygulamaya devam edeceklerini ifade eden Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu, fidelerin dağıtımına önümüzdeki günlerde başlayacaklarını söyledi. Başkan Çerçioğlu, ayrıca ata tohumlarından üretim yapmak isteyen üretici kadınlara fide desteklemelerinin bu yıl da yapılacağının altını çizdi.   Konuyla ilgili bilgi veren Büyükşehir Belediyesi personeli Dilan Azizoğlu, “Aydın Büyükşehir Belediyesi; atalarımızdan, ninelerimizden, dedelerimizden gelen yerel tohumların gelecek nesillere aktarılması için 2014 yılından bu yana çalışma yürütmektedir. Aydın Büyükşehir Belediye Başkanımız Özlem Çerçioğlu öncülüğünde, projemizle her yıl milyonlarca fide üreterek bunları vatandaşlarımızla buluşturuyoruz. Geçen yıllardaki gibi bu yıl da domates, biber, patlıcan, salatalık, acur ve fasulye fidesi üretimi yaptık. Aydın’ın 17 ilçesinde de bir yerel ürün şenliği şeklinde bu fidelerimizi vatandaşlarımızla buluşturuyoruz. Amacımız sürdürülebilir tarım ürünlerinin çocuklarımıza ve torunlarımıza kalması. Bu konuda her kurum ve kuruluşla işbirliği yapmaya, projeler üretmeye açığız” ifadelerini kullandı.  

 "Fidan bizden, üretim sizden" Ata tohumlarından katma değerli ürün üretmek isteyen kadın üreticilere bir çağrıda bulunan Başkan Çerçioğlu, “Aydın Büyükşehir Belediyesi her zaman üreticinin yanındadır. Kadınlarımızın ata tohumlarımıza verdikleri değeri biliyoruz. Bu sebeple yerel tohumlarımızdan elde ettiğimiz fideleri değerlendirmek isteyen kadın üreticilerimizi bu yıl da desteklemeye devam edeceğiz. Bunun için bize başvurmaları yeterli; üretim alanlarını değerlendirecekleri gerekli fide desteklemesinde bulunacağız” ifadelerini kullandı.   Geçen yıllarda birçok kadın üreticinin katma değerli ürünler üreterek ekonomiye katkı sunduğunu hatırlatan Başkan Çerçioğlu, fidelerden üretim yapacak olan vatandaşlardan tohumluk almalarını istediklerini söyledi. Başkan Çerçioğlu, “Anadolu’nun en büyük zenginliklerinden birisi olan ata tohumları. Ata tohumlarımızın gelecek nesillere aktarılmasını önemsediğimiz için de fidelerimizi önümüzdeki haftadan itibaren 17 ilçemizde vatandaşlarımızla buluşturmaya başlayacağız. Aydın’da bahar ayları yerel tohumların toprakla buluştuğu bir şenlik havasında yaşanır. Elbirliğiyle bu tohumları gelecek nesillere aktaracağız. Amacımız katma değerli ürün üretimini artırmak” dedi.

Haftanın Öne Çıkanları

KKTC’deki tarihi yapılarda Ramazan bir başka

2023-04-07 10:16 - Dünya

Yeniden Refah Partisi'nde İslamiyet Tartışması

2023-04-11 09:00 - Siyaset

SLK Haber'in yalanı kısa sürdü

2023-04-04 19:38 - Genel

ADÜ Tıp Fakültesi'nin ilk öğretim üyesi Prof. Dr. Hulki Başaloğlu emekli oldu

2023-04-08 13:34 - Genel

MİLLET ÇANTADA KEKLİK

2023-04-10 15:10 - Köşe Yazısı

İl Sağlık Müdürü Şenkul, Kuyucak Devlet Hastanesi’nde incelemelerde bulundu

2023-04-05 11:46 - Sağlık

CHP'Lİ ÇANKIR: ÜLKEMİZİ AYDINLIK YARINLARA TAŞIMAK İÇİN ÇALIŞMALARA DEVAM EDECEĞİZ

2023-04-09 12:33 - Siyaset

Memleket Partisi'nin Aydın'daki adayları belli oldu

2023-04-09 22:21 - Siyaset

Aydın’da market raflarında ‘Erdoğan sayesinde’ etiketleri

2023-04-07 21:43 - Genel

Başkan Erol, iftarda ailelere konuk oluyor

2023-04-06 17:01 - Genel

İlgili Haberler

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

NAZİLLİ BELEDİYESİ’NDEN 41 NOKTADA EŞ ZAMANLI YOL SEFERBERLİĞİ

14:34 - Genel

EFELER DAHA TEMİZ VE DAHA KONFORLU HALE GELİYOR

12:43 - Genel

ÇİNE BELEDİYESİ, HALK SAĞLIĞI İÇİN SAHADA

20:04 - Genel

KUŞADASI BELEDİYE BAŞKANI ÖMER GÜNEL'İ DUYGULANDIRAN MEKTUP

18:42 - Genel

Günün Manşetleri

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık