?>

AYDIN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ATA TOHUMLARINDAN FİDELERİ VATANDAŞLARLA BULUŞTURUYOR

Başkan Çerçioğlu kadın üreticilere bu yıl da fide desteklemesinde bulunacaklarının altını çizdi.

Resmi Reklam - 3 yıl önce

2014 yılından bu yana Ata Tohumları projesiyle her yıl milyonlarca fideyi Aydınlılarla paylaşan Aydın Büyükşehir Belediyesi, bu yıl da fide elde edilecek tohumları toprakla buluşturdu. Tarımda sürdürülebilir projeleri uygulamaya devam edeceklerini ifade eden Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu, fidelerin dağıtımına önümüzdeki günlerde başlayacaklarını söyledi. Başkan Çerçioğlu, ayrıca Ata Tohumlarından üretim yapmak isteyen üretici kadınlara fide desteklemelerinin bu yıl da yapılacağının altını çizdi.

Konuyla ilgili bilgi veren Büyükşehir Belediyesi muhabiri Dilan Azizoğlu, “Aydın Büyükşehir Belediyesi; atalarımızdan, ninelerimizden, dedelerimizden gelen yerel tohumların gelecek nesillere aktarılması için 2014 yılından bu yana çalışma yürütmektedir. Aydın Büyükşehir Belediye Başkanımız Özlem Çerçioğlu öncülüğünde, projemizle her yıl milyonlarca fide üreterek bunları vatandaşlarımızla buluşturuyoruz. Geçen yıllardaki gibi bu yıl da domates, biber, patlıcan, salatalık, acur ve fasulye fidesi üretimi yaptık. Aydın’ın 17 ilçesinde de bir yerel ürün şenliği şeklinde bu fidelerimizi vatandaşlarımızla buluşturuyoruz. Amacımız sürdürülebilir tarım ürünlerinin çocuklarımıza ve torunlarımıza kalması. Bu konuda her kurum ve kuruluşla işbirliği yapmaya, projeler üretmeye açığız” ifadelerini kullandı.

 

Başkan Çerçioğlu’ndan kadın üreticilere çağrı: Fidan bizden, üretim sizden

Ata Tohumlarından katma değerli ürün üretmek isteyen kadın üreticilere bir çağrıda bulunan Başkan Çerçioğlu, “Aydın Büyükşehir Belediyesi her zaman üreticinin yanındadır. Kadınlarımızın Ata Tohumlarımıza verdikleri değeri biliyoruz. Bu sebeple yerel tohumlarımızdan elde ettiğimiz fideleri değerlendirmek isteyen kadın üreticilerimizi bu yıl da desteklemeye devam edeceğiz. Bunun için bize başvurmaları yeterli; üretim alanlarını değerlendirecekleri gerekli fide desteklemesinde bulunacağız” ifadelerini kullandı.

Amaç katma değerli ürün üretimini artırmak

Geçen yıllarda birçok kadın üreticinin katma değerli ürünler üreterek ekonomiye katkı sunduğunu hatırlatan Başkan Çerçioğlu, fidelerden üretim yapacak olan vatandaşlardan tohumluk almalarını istediklerini söyledi. Başkan Çerçioğlu, Anadolu’nun en büyük zenginliklerinden birisi olan Ata Tohumları. Ata Tohumlarımızın gelecek nesillere aktarılmasını önemsediğimiz için de fidelerimizi önümüzdeki haftadan itibaren 17 ilçemizde vatandaşlarımızla buluşturmaya başlayacağız. Aydın’da bahar ayları yerel tohumların toprakla buluştuğu bir şenlik havasında yaşanır. Elbirliğiyle bu tohumları gelecek nesillere aktaracağız. Amacımız katma değerli ürün üretimini artırmak” dedi.

Haftanın Öne Çıkanları

Rıdvan Eşin BBP'nin adayı oldu

2023-04-14 09:53 - Siyaset

GENÇLERİN EVRİM ABİSİ GENÇLERLE BULUŞTU

2023-04-16 21:26 - Siyaset

CHP'Lİ KARAKOZ: ESNAFIMIZ, ÜRETİCİLERİMİZ VE HEMŞEHRİLERİMİZ İÇİN GELİYORUZ

2023-04-15 21:39 - Siyaset

Rıdvan Eşin’den basın açıklaması

2023-04-15 15:21 - Siyaset

CHP'Lİ KARAKOZ SANAYİ ESNAFININ SESİ OLDU

2023-04-17 21:58 - Siyaset

İYİ Parti Aydın'da milletvekili adaylarını tanıttı

2023-04-15 20:18 - Siyaset

Aydın Atatürk Devlet Hastanesi personeli iftarda buluştu

2023-04-15 11:00 - Genel

Aydın’da trafik kazası: 4 yaralı

2023-04-19 17:10 - Asayiş

Kaymakam Demirtaş ‘sevgi eli’ sergisini ziyaret etti

2023-04-15 12:56 - Genel

Kuşadasıspor’da genç yetenek Emirhan Karagülle dikkat çekti

2023-04-15 12:49 - Spor

İlgili Haberler

GERMENCİK BELEDİYESİ YAZ OKULU KAYITLARI BAŞLADI

08:00 - Resmi Reklam

KOÇARLI’DA ALTI GÜN SÜRECEK FESTİVAL MARATONU BAŞLIYOR

08:00 - Resmi Reklam

NAZİLLİ BELEDİYESİ’NDEN KALDIRIM VE KAMUSAL ALAN İŞGALLERİNE SIKI DENETİM

08:00 - Resmi Reklam

VATANDAŞ İSTEDİ, BAŞKAN DOĞANCA YAPTI

08:00 - Resmi Reklam

BAŞKAN ANIL YETİŞKİN VATANDAŞLARI KÜLTÜR VE SANATLA BULUŞTURMAYA DEVAM EDİYOR

08:00 - Resmi Reklam

Günün Manşetleri

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık