?>

Aydın’da Ağustos ayı içerisinde 2 bin 554 denetim gerçekleştirildi

Aydın Tarım ve orman Müdürlüğü tarafından gıda ve toplu tüketim yerlerine yönelik Ağustos ayı içerisinde 2 bin 544 denetim gerçekleştirildi.  

Genel - 3 yıl önce

Onur Durmuş   AYDIN (İHA) - İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, “İlimizde toplam, 2bin 169 adet gıda üretim yeri, 13 bin 454 adet gıda satış ve toplu tüketim yeri bulunmakta olup, Ağustos ayında gıda üretim yerlerine 260 adet, gıda satış ve toplu tüketim yerlerinde ise 2 bin 294 adet olmak üzere toplam; 2 bin 554 adet denetim gerçekleştirilmiştir. Denetim İzleme Programı, şikâyet, Yıllık Denetim Programı, zehirlenme vs.ye istinaden il genelinde toplam 60 adet numune alınmış, yapılan denetim ve alınan numuneler sonucu mevzuata uygun olmayan 21 adet gıda işletmesine 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı ve Yem Kanunu gereği 1 milyon 474 bin 868 TL'lik yasal işlem uygulanmıştır. İl Tarım ve Orman Müdürlüğümüzce Ağustos ayı içerisinde 225 adet Sağlık Sertifikası düzenlenerek 1 milyon 554 bin 459 kg kuru incir, 136 adet Sağlık Sertifikası düzenlenerek 1 milyon 554 bin 370 kg muhtelif gıda maddesi ihracatı olmak üzere toplam; 361 adet Sağlık Sertifikası düzenlenerek 3 milyon 108 bin 829 kg gıda maddesi ihracatı gerçekleştirilmiştir. ALO Gıda 174 hattına, Ağustos ayı içerisinde, gıda satış yeri ile ilgili 63 adet, toplu tüketim yeri ile ilgili 20 adet, üretim yerleri ilgili 3 adet olmak üzere toplam 86 adet şikâyet gelmiştir. Şikâyetlerle ilgili olarak 71 adet işletmeye ait denetim sonlandırılmıştır. Yapılan denetim ve alınan numunelere ait bilgiler, Tarım ve Orman Bakanlığı GGBS (Gıda Güvenliği Bilgi Sistemi)'ne kaydedilmektedir. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü olarak, tüketicilerimizin güvenli ve sağlıklı gıdaya ulaşmaları konusunda denetim ve kontrol faaliyetlerimiz, 118 kişilik Gıda Kontrolör ekibimiz tarafından 24 saat kesintisiz bir şekilde devam etmektedir” denildi.

Haftanın Öne Çıkanları

Maraş ailesinden görkemli sünnet düğünü

2023-09-24 19:37 - Magazin

Aydın Kültür Turizm Derneği, Yörük Ali Efe için 5 bin kişilik lokma döktürdü

2023-09-24 19:36 - Genel

Okula alınmayan veliler isyan çıkardı

2023-09-19 16:10 - Eğitim

CHP’li Sevim’den Nazilli Belediye Başkan Adaylığına yeşil ışık

2023-09-19 10:48 - Siyaset

Aydın'da jandarma ekipleri uyuşturucuya geçit vermiyor

2023-09-20 11:22 - Asayiş

Germencik İncir Festivali, coşkuyla başladı

2023-09-23 10:16 - Kültür - Sanat

Bozdoğan Kaymakamı Gökçe göreve başladı

2023-09-21 15:08 - Genel

Kişi başı 3 bin Euro'luk ölüm anlaşması

2023-09-21 10:14 - Asayiş

Didim açıklarında hamsi ve sardalya bereketi

2023-09-18 14:43 - Ekonomi

Aydın'da eğitim camiasının acı günü

2023-09-21 10:47 - Genel

İlgili Haberler

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

NAZİLLİ BELEDİYESİ’NDEN 41 NOKTADA EŞ ZAMANLI YOL SEFERBERLİĞİ

14:34 - Genel

EFELER DAHA TEMİZ VE DAHA KONFORLU HALE GELİYOR

12:43 - Genel

ÇİNE BELEDİYESİ, HALK SAĞLIĞI İÇİN SAHADA

20:04 - Genel

KUŞADASI BELEDİYE BAŞKANI ÖMER GÜNEL'İ DUYGULANDIRAN MEKTUP

18:42 - Genel

Günün Manşetleri

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık