?>

Aydın’da sulak alanların korunmasına dikkat çekildi

Aydın Valiliği başkanlığında gerçekleştirilen İl Mahalli Sulak Alan Komisyonu Toplantısı’nda, Bafa ve Azap Gölleri ile Büyük Menderes Deltası’ndaki sulak alanların korunmasına dikkat çekildi.   

Genel - 3 yıl önce

Uğur Eser   AYDIN (İHA) - Doğal güzellikleri ve sulak alanlarıyla birçok yaban hayatına ev sahipliği yapan Aydın’da, Vali Yardımcısı Mehmet Yüce’nin başkanlığında Aydın İl Mahalli Sulak Alan Komisyonu 2023 yılı birinci olağan toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda Azap Gölü Yönetim Planı kapsamında ilgili kurumların 2023 yılı faaliyetlerinin değerlendirilmesi yapıldı, çevresel sorunların göl ekosistemine olan etkileri ve bunların bertaraf edilmesine yönelik çalışmaların yapılması ile göle komşu Avşar ve Yeşilköy mahallelerinde ekoturizmin geliştirilmesine yönelik çalışmalarla ilgili konular görüşüldü. Bafa Gölü su giriş çıkışlarında priz yapılarının, balık ve su giriş çıkışının tamamen engellenmemesi için, kontrollü ve ilgili kurumlar arası koordine ile işletilmesine ilişkin yapılması gerekenlerin de görüşüldüğü toplantıda su kirliliğinin yanı sıra, katı atık ve plastik kirliliğinin had safhaya ulaştığı Büyük Menderes Nehri’nin sorunları, kirliliğin nedenleri ve tüm bu sorunların ağırlığını çeken Aydın’ın ve yukarı havzadaki illerin yapması gerekenler masaya yatırıldı.  Toplantı sonunda Doğa Koruma ve Milli Parklar Aydın Şube Müdürlüğü’nün koordinatörlüğünde, diğer ilgili kurumlarla işbirliği yapılarak sorunların çözümlenmesine yönelik çalışmaların sürdürülmesi kararlaştırıldı. Ayrıca toplantıda WWF-Türkiye’nin bilim danışmanı Çanakkale 18 Mart Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Şükran Yalçın Özdilek tarafından, sulak alanlarda yaşayan yılan balıkları ile ilgili komisyon üyelerine bir sunum gerçekleştirildi. Sunumda Prof. Dr. Özdilek, yılan balıklarının biyolojisi, yaşam döngüsü, Bafa ve Azap Gölleri ile Büyük Menderes Deltası’ndaki yüzde 24 oranıyla Türkiye’de en fazla yılan balığının olduğu yerin olması açısından, bölgedeki sulak alanların korunmasına dikkat çekti.  Aydın Valiliği Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıya Aydın Vali Yardımcısı Mehmet Yüce’nin yanı sıra Doğa Koruma ve Milli Parklar İl Şube Müdürü Egemen İşcan, Ekosistemi Koruma ve Doğa Sevenler Derneği Başkanı Bahattin Sürücü ile ilgili kurum temsilcileri ve STK temsilcileri katıldı. 

Haftanın Öne Çıkanları

Belediye Başkanı Hakkında Şok İddia

2023-12-20 09:10 - Siyaset

Köşk'te hayvan katliamı

2023-12-14 13:42 - Asayiş

Atalar, "Hizmet Nasıl Yapılır Öğreteceğim"

2023-12-18 14:13 - Siyaset

Poyraz, yenilmeden şampiyon

2023-12-14 11:13 - Spor

AKKENTLİ’Yİ KÖKTEN ORTADAN KALDIRMAK İSTEMİŞLER AMA PAHALI GELMİŞ

2023-12-16 11:05 - Siyaset

Arıkan tapeler konuşulacak sanmış dört meclis üyesine gitmeyin demiş

2023-12-18 02:11 - Siyaset

Turnuvada Kural İhlali İddiası

2023-12-15 11:49 - Spor

Akkentli, Taşdemir Ailesi'ni ziyaret etti

2023-12-15 16:30 - Siyaset

Germencik Belediyesi'nden vatandaşlara ücretsiz diyetisyen hizmeti

2023-12-19 16:23 - Sağlık

Başkan Özsu, TOGG’u inceledi

2023-12-18 14:22 - Genel

İlgili Haberler

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

NAZİLLİ BELEDİYESİ’NDEN 41 NOKTADA EŞ ZAMANLI YOL SEFERBERLİĞİ

14:34 - Genel

EFELER DAHA TEMİZ VE DAHA KONFORLU HALE GELİYOR

12:43 - Genel

ÇİNE BELEDİYESİ, HALK SAĞLIĞI İÇİN SAHADA

20:04 - Genel

KUŞADASI BELEDİYE BAŞKANI ÖMER GÜNEL'İ DUYGULANDIRAN MEKTUP

18:42 - Genel

Günün Manşetleri

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık