?>

Aydın’da termometreler 43 dereceyi gösterdi

Türkiye’nin en sıcak illeri arasında yer alan Aydın’da akşamüzeri termometreler 43 dereceyi gösterdi, vatandaşlar ise gölgelik alanlara ve parklara sığındı. 

Genel - 3 yıl önce

Uğur Eser - Murat Uçkaç AYDIN (İHA) - Yaz aylarının gelmesi ile birlikte ülke genelinde hava sıcaklıkları artmaya başlarken, Aydın’da da sıcaklıklar mevsim normallerinin üzerine çıkmaya başladı. Temmuz ayı sıcaklık ortalaması 28,3 derece olan Aydın’da termometreler 43 dereceyi gösterdi. Atatürk Kent Meydanı’nda bulunan termometre akşamüzeri 43 dereceye ulaşırken, vatandaşlar ise adeta sığınacak gölge aradı. Güneşten korunmak isteyen birçok vatandaş ise park ve bahçelerde serinlemeye çalıştı. Meteoroloji verilerine göre hava sıcaklıklarının önümüzdeki haftalarda daha da yükseleceği tahmin ediliyor. Aydın’ın merkez ilçesi Efeler başta olmak üzere il genelinde artan hava sıcaklıkları sebebiyle uzmanlar ise vatandaşları mecbur kalmadıkça öğle saatlerinde dışarıya çıkmamaları konusunda tavsiyede bulundu.  “Kaykay ile serinlemeye çalışıyorum” Kaykay ile serinlemeye çalıştığını ifade eden Mustafa Can, “Bu sıcaklık bu zamana göre normal değil, hava aşırı sıcak. Ya evde kalıp klima karşısında oturuyoruz, yada dışarı çıkıp gölgelerde durmaya çalışıyoruz. Sıvı kaybı olmaması için de bol bol sıvı tüketiyoruz. Ben de kaykay binerek serinlemeye çalışıyorum” dedi.  “Yangınlara karşı duyarlı olmalıyız” Sıcaklarla beraber orman yangınlarına karşı da duyarlı olunmasını isteyen Mustafa Özdemir, “Mümkün mertebe zorunlu olmadıkça evden dışarı çıkmamaya çalışıyorum. Belirli yaş grubuna dahil olan insanlarımız için Allah kolaylık versin, onların kendilerini koruma yönünde gereken tedbirleri almaları gerekiyor. Sıcaklarla birlikte karşımıza çıkabilecek tehlikeli durumlar sadece sadece sağlıkla sınırlı değil maalesef. Özellikle her tarafı yemyeşil olan Aydınımızın yangınlara karşı korunması açısından da gerek ilgililer, gerekse vatandaşlar olarak bizlerin tedbiri elden bırakmaması gerekiyor” şeklinde konuştu.  “Sıcaktan korunmak çok zor” Aydın’ın sıcak illerden birisi olduğunu ifade eden İlayda Yaşar, “Ege Bölgesi sıcak bir bölge. Küresel ısınmadan dolayı da bu aralar sıcaklıklar daha fazla artıyor. Sıcaktan korunmanın en önemli yollarından biri de güneş kremleri. Elimizden geldiğince dışarıya çıkmamaya çalışıyoruz. Ama sıcaktan korunmak bence çok zor. Ne kadar güneş kremini tazeleseniz de belli bir süre sonra onun da etkisi kalmıyor” dedi.  “Güneş insanı yakıyor” Bazen alınan tedbirlerin de yeterli olmadığını ifade eden Aliye Elbir, “Biz arkadaşımla farklı şehirlerde oturuyoruz, onunla görüşmek için dışarı çıktık. Yoksa zaten hava dışarıya çıkılacak gibi değil. Bugün 43 dereceyi de gördük maşallah. Güneş kremi sürüp, gözlük ve şapka takarak güneşin zararlı etkilerinden korunmaya çalışıyoruz. Ama bunlar da bazen yeterli gelmiyor, güneş insanı yakıyor” dedi.  “Sıcaklara karşı dikkatli olmalıyız” Mehmet Aksoy, “Aydın çok sıcak bir memleket. Bugünlerde sıcaklıkların olağan dışı artışından dolayı bunalmış durumdayız. Belli saat aralıklarında elimizden geldiğince dışarıya çıkmamaya çalışıyoruz. Mesleğimiz gereği dışarıda sokaklarda olmamız gerekiyor. Elimizden geldiğince dışarı çıktığımızda şapka takmaya çalışıyoruz, gölgelere ve ağaç altlarına kaçıyoruz. Bu dönemde bu sıcaklara sağlığımız açısından dikkat etmemiz lazım” şeklinde konuştu.

Haftanın Öne Çıkanları

BARBAROS VE ARSLAN AİLELERİNİN MUTLU GÜNÜ

2023-07-11 10:31 - Magazin

Krizi Recep Taner Çözdü

2023-07-11 20:11 - Siyaset

Başkan Günel'in oğlunun sünnet düğününe yoğun katılım

2023-07-10 14:31 - Genel

Aydınlı Tolunay Türkiye İkincisi Oldu

2023-07-11 10:41 - Spor

İncirliova'da Özlem Çerçioğlu'nun afişleri indiriliyor

2023-07-11 13:06 - Siyaset

KUŞADASI'NDA NELER OLUYOR?

2023-07-10 11:26 - Köşe Yazısı

TBMM’de Aydın Milletvekili Ömer Özmen’e önemli görev

2023-07-14 11:06 - Siyaset

"Ben olduğum sürece AK Parti’nin şansı yok"

2023-07-11 12:43 - Siyaset

17 yaşındaki Yunus'tan 1 aydır haber alınamıyor

2023-07-10 10:35 - Asayiş

Mimar Sinan Parkı ünlü sanatçı Uluğ konseri ile kapılarını açtı

2023-07-13 11:26 - Genel

İlgili Haberler

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

NAZİLLİ BELEDİYESİ’NDEN 41 NOKTADA EŞ ZAMANLI YOL SEFERBERLİĞİ

14:34 - Genel

EFELER DAHA TEMİZ VE DAHA KONFORLU HALE GELİYOR

12:43 - Genel

ÇİNE BELEDİYESİ, HALK SAĞLIĞI İÇİN SAHADA

20:04 - Genel

KUŞADASI BELEDİYE BAŞKANI ÖMER GÜNEL'İ DUYGULANDIRAN MEKTUP

18:42 - Genel

Günün Manşetleri

KOÇARLI FESTİVAL HEYECANINA HAZIR!

08:33 - Kültür - Sanat

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel