?>

Aydın’da ilk ders zili çaldı

Aydın’da ilk ders zili çaldı

Eğitim - 5 yıl önce

Yaklaşık bir buçuk yıl aradan sonra Aydın’da ilk ders zili çaldı, il genelindeki 177 bin 490 öğrenci ders başı yaptı. Yeni eğitim yılı açılış programına katılan Aydın Valisi Hüseyin Aksoy ise ilk ders zilini çaldı. Ülke genelinde olduğu gibi Aydın’da da yüz yüze eğitim bugün başladı. İlk ders zili çalan Aydın’da pandemi sebebiyle yaklaşık bir buçuk yıldır uzaktan eğitim gören öğrenciler ise yeniden sınıflarına kavuşmanın heyecanını yaşadı. 2021-2022 eğitim ve öğretim yılının başlaması ile birlikte Aydın genelinde de 853 okul ve 9 bin 751 derslikte 177 bin 490 öğrenci ile 14 bin 536 öğretmen ders başı yaptı. “Vali Aksoy, ilk ders zilini çaldı” Yeni eğitim yılı kapsamında Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde açılış töreni gerçekleştirildi. İncirliova ilçesi Osmanbükü Ekrem Çiftçi İlkokulu’nda gerçekleştirilen törene katılan Aydın Valisi Hüseyin Aksoy ise ilk ders zilini çalarak öğrencileri sınıflara davet etti. Eğitimin aksamadan sürdürülebilmesinin herkesin tedbirlere uymasına bağlı olduğuna dikkat çeken Aydın Valisi Hüseyin Aksoy; “Hepimizin bildiği üzere pandemi sebebiyle yaklaşık bir buçuk yıldır çocuklarımız yüz yüze eğitimden uzak bir şekilde uzaktan eğitim almak suretiyle eğitimlerini sürdürmeye çalıştılar. Bugün itibariyle tüm Türkiye’de olduğu gibi ilimizde de yüz yüze eğitim konusunda 853 okulumuzda eğitimi başlatmış bulunuyoruz. Eğitimin aksamadan sürdürülebilmesi bizlere bağlı. Bizim kurallara ne derece uyum sağladığımıza bağlı. Bu bakımdan eğitimin düzenli bir şekilde sürdürülebilmesi ve kesintiye uğramaması için konan kurallara toplumun bütün kesimlerinin büyük bir titizlikle uyması büyük önem taşımaktadır. Maske, mesafe ve hijyen koşulları olmazsa olmazımız. Bu konuda bütün kişi ve kurumları kurallara büyük bir hassasiyetle uyması, okullarımızın açık kalması konusundaki isteğimizi destekleyecek en önemli hususların başında geliyor. Diğer bir önemli husus da özellikle aşılama konusu. Sırası gelen bütün insanlarımızın aşılarını yaptırması korona virüs ile mücadelede en etkili yöntemlerden birisi. Sağlık Bakanlığı verilerine baktığımızda aşılanma oranında Türkiye’deki en iyi 8. il konumundayız. Bu yeterli mi? Daha da iyi olmak için bütün arkadaşlarımız başta sağlık teşkilatımız olmak üzere yoğun bir gayret içerisinde çalışmalarını sürdürüyor. Hedefimiz öngörülen bütün yaş gruplarındaki insanların aşılarının yapılmış olması ve bunun sağlanması. Yine Sağlık Bakanlığımızca açıklanan yüz bin kişide görülen vaka sayısında son haftalada Aydın, Türkiye’nin en iyi ili konumuna gelmiş ve bu konumunu korumuştur. Tabi bu bizleri rehavete sürüklememeli. Bizlerde de son haftalarda rakamlarda bir takım yükseliş olmakla birlikte yine Türkiye’nin en iyi olma durumumuzu muhafaza etmekteyiz. Bu da Aydın ili olarak bu konudaki hassasiyetimizin ve kurumlarımızın bu konudaki gayretlerinin sonucu ama temennimiz en iyiyi yakalamak ve eğitim öğretimde herhangi bir aksaklık oluşturmamak adına bu çalışmalarımızı ortaya koymaktır” dedi. “Her yıl daha iyi konuma gelebilmek” Aydın’ın eğitimde her yıl daha iyiye giden bir il olması için çalışmaların yapıldığını belirten Vali Aksoy; “Eğitim öğretimin birçok unsuru var. Öğrenci, öğretmen, okulun fiziki şartları var ve bunların bir araya gelmesiyle eğitimde belirli alanlarda belirli mesafeleri alabiliyoruz. Hedefimiz eğitimde bir sonraki yıl bir önceki yıldan daha iyi bir konuma gelebilmek. Okullaşma oranlarını hedeflenen sayılara ulaştırmak. Okula devam konusunda varsa eksikliklerimizi gidermek. Okullarımızın güvenliği konusunda bütün birimlerimiz büyük bir hassasiyet içinde çalışıyor. Okulların aksamadan sürdürülmesi bizim en öncelikli konumuz. Olmazsa olmazım eğitim ve eğitimdeki bir ihmali hiçbir gerekçe ile izah edecek durumda değiliz. Eğitimin devam etmesi için bütün kurallara uymamız gerekiyor. Özellikle öğrenci velilerimizin okullara giriş çıkışlarda ortaya konan kurallar neyse onlara riayet etmeleri, okul servis araçlarımızın, çalışanlarının, okul kantinlerinin, öğretmenlerimizin ve diğer çalışanlarımızın aşılarının olması konusu hassasiyetle üzerinde durduğumuz konuların başında geliyor. Bu bakımdan sırası gelen herkesi aşı olmaya davet ediyorum. Öğrencilerimizden yaş itibariyle aşı olmasına Sağlık Bakanlığınca izin verilenlerin aşılarını olması bizim beklentimiz. Kurallara uyulması eğitimimizin kesintisiz sürdürülmesi için büyük önem taşımaktadır” dedi. “Kıymetini bilin” Konuşmasında öğrencilere de seslenen Vali Aksoy; “Sevgili öğrenciler uzun bir aradan sonra artık arkadaşlarınızla yüz yüze buluşma fırsatı yakaladınız, bunun kıymetini bilin ve sizler de öğretmenlerinizin, anne-babanızın sizler için öngördüğü kurallara titizlikle uyun. Temennimiz sizlerin başarılarının en üst noktaya çıkması ve bu konuda yapılacak olan çalışmalarda sizlerin daha iyi bir başarıya ulaşmanızdır. Yeni eğitim öğretim yılınızın hayırlı olmasını diliyorum. Hep birlikte el ele vererek bu başarıyı yakalayacağımıza inanıyorum. 2021-2022 eğitim ve öğretim yılında birinci dönem, 6 Eylül 2021 Pazartesi günü başlayıp, 21 Ocak 2022 Cuma günü sona erecek. [gallery size="medium" ids="37107,37105,37106,37109,37108"]
Haftanın Öne Çıkanları

Söke Belediyespor’un Balık Adamları Türkiye ikincisi oldu

2021-08-30 14:10 - Spor

Didim Belediyesinden Zafer Bayramı'nda Onur Akın konseri

2021-08-31 11:52 - Kültür - Sanat

Aydın'da bir haftada 2 bin 766 gram uyuşturucu ele geçirildi

2021-08-31 14:59 - Asayiş

Aydın'da trafik kazası: Biri çocuk, 3 yaralı

2021-09-05 12:03 - Asayiş

Nazilli'de barlar sokağına şok baskın

2021-09-01 17:24 - Asayiş

Aydınlı Ferhat Şirin’ine kavuştu

2021-09-02 12:40 - Magazin

Didim’deki Halk Oyunları Festivali sona erdi

2021-09-01 14:30 - Kültür - Sanat

Demirciler Odası Başkanı Künkçü'nün acı günü

2021-09-01 10:53 - Gündem

Kuşadalı yüzücü, Çanakkale Boğazı Yüzme Yarışması'nda dereceye girdi

2021-08-30 17:19 - Spor

AYFAD'dan 'Yörelerimiz-Türkülerimiz' Gecesi

2021-08-31 15:05 - Spor

İlgili Haberler

BAŞKAN ANIL YETİŞKİN’DEN EFELER’E ÇİFTE DESTEK BELEDİYE MECLİSİNDEN OY BİRLİĞİYLE KARAR

10:08 - Eğitim

BAŞKAN ANIL YETİŞKİN’DEN GENÇLERE SINAV DESTEĞİ

13:48 - Eğitim

Aydın’da gençlere örnek olan mezuniyet

12:20 - Eğitim

BABASINA VERDİĞİ SÖZÜ OĞLU İLE BİRLİKTE YERİNE GETİRDİ 55 YAŞINDA ÜNİVERSİTE MEZUNU OLDU

10:52 - Eğitim

Azmin yaşı yok: Aydınlı gazeteci 59 yaşında üniversite bitirdi

18:22 - Eğitim

Günün Manşetleri

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık