?>

Başkan Avşar’dan sağlık yönetmeliğine sert eleştiri

Aydın Berberler, Kuaförler ve Güzellik Salonları Esnaf Odası Başkanı Serhan Avşar, 29 Mart 2025 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan “Sağlık Meslek Mensuplarının Serbest Meslek İcrası Hakkında Yönetmelik”e yönelik sert eleştirilerde bulundu.

Gündem - 12 ay önce

Aydın Berberler, Kuaförler ve Güzellik Salonları Esnaf Odası Başkanı Serhan Avşar, 29 Mart’ta yayımlanan sağlık yönetmeliğine tepki gösterdi. Sadece güzellik sektörü değil, farklı meslek gruplarından birçok üyeye sahip olduklarını belirten Başkan Avşar, özellikle diyetisyen üyelerin bu düzenlemeyle büyük sıkıntılarla karşı karşıya bırakıldığını söyledi. “VATANDAŞLAR SAĞLIK HİZMETİNDEN MAHRUM KALACAK” Yeni yönetmelikle geriye gidildiğini vurgulayan Başkan Avşar, “Birden fazla diyetisyen bir araya gelerek bir merkez açamayacak. Psikologlar ya da fizyoterapistler bir arada çalışamayacak. Böylece hizmeti alan vatandaş, bütünleşik sağlık hizmetinden mahrum kalacak. Bu bir geriye gidiştir” dedi. “BU DURUM TRAJİKOMİKTİR” Avşar, il genelinde diyetisyenlerin hizmet sunması için istenen fiziksel koşulları sağlayacak bina bulunmadığını bulunsa dahi fiyatların uçuk olduğunu belirterek, “Bu şartlar altında bırakılan sağlık meslek mensuplarımızın önü tıkanmıştır. Teknolojik cihaz kullanmaları bile adeta yasaklanmış, 2025 yılında mezura ve tartıya mahkûm edilmişlerdir. Bu durum trajikomiktir” diye konuştu. “VATANDAŞIN SAĞLIK HİZMETİNE ULAŞIMI ZORLAŞACAK” Yönetmelikte yer alan bir diğer maddenin ise “diyetisyene başvuru için doktor sevki zorunluluğu” olduğunu belirten Avşar, “Bu durum hem vatandaşın sağlık hizmetine ulaşmasını zorlaştıracak, hem de hastanelerdeki yoğunluğu daha da artıracaktır. Bu detaylar maalesef göz ardı edilmiştir” ifadelerini kullandı. “ŞARTLAR İMKANSIZ” Avşar açıklamasının devamında, “Tüm bu şartlar; hizmet sunumunu kolaylaştırmak bir yana, adeta zorlaştırmak için hazırlanmış gibi. Uygulama süresi olarak verilen 3 ay ise, bu şartlarda tam anlamıyla imkânsızdır” diyerek tepki gösterdi. “MÜCADELEYİ BİRLİKTE VERECEĞİZ” Vatandaşların haklarını savunmaya devam edeceklerini ifade eden Avşar, “Bu yönetmelik, sağlık hizmetlerini merdiven altına itecek bir zemin hazırlamaktadır. Devletimize ve Sağlık Bakanlığımıza güvenimiz tamdır. Gerekli temaslar sağlanmış, gerekli girişimler yapılmıştır. Talebimiz, bu yönetmeliğin yürürlüğe girmeden önce durdurulması ve tüm paydaşların bir araya getirilerek, sektörün gerçeklerini yansıtan yeni bir düzenleme yapılmasıdır. Tüm sağlık meslek mensubu üyelerimizin içi rahat olsun. Yanlarındayız, arkalarındayız. Bu mücadeleyi birlikte vereceğiz” diye konuştu.
Haftanın Öne Çıkanları

BİK Genel Müdürü: Yazılı Basın Şehrin Hafızasıdır, Yaşatılmalıdır

2025-06-27 14:48 - Ege

Ahmet Tekin Baykal Hayatını Kaybetti

2025-06-28 11:10 - Gündem

Otobüslerde Klima Açmayan Sürücüye 10 Gün Ceza

2025-07-01 10:13 - Gündem

Ahmet Tekin Baykal Son Yolculuğuna Uğurlandı

2025-06-28 19:02 - Gündem

68 Yaşına Karpuzla Girdi: Eşref Gülpınar’dan Renkli Kutlama

2025-06-26 15:08 - Gündem

Söke’de Tebrikli Operasyon

2025-07-02 19:17 - Gündem

BAŞKAN YETİŞKİN’DEN PERSONELE HAYAT KURTARAN EĞİTİM DESTEĞİ

2025-06-27 15:48 - Sağlık

Doç. Dr. Tülay Kamaşak Hasta Kabulüne Başladı

2025-07-02 12:21 - Sağlık

AYKUT ÖZSU'YA ÖNEMLİ GÖREV

2025-06-30 22:30 - Gündem

Keskin ailesi dosyasında ikinci duruşma görüldü, KENDİSİNİ ‘SOMUT DELİL YOK’ DİYEREK SAVUNDU

2025-07-01 17:14 - Asayiş

İlgili Haberler

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

VALİ VAROL, ŞEHİT AİLELERİ VE GAZİLERE KULAK VERDİ

17:34 - Gündem

AK PARTİ AYDIN’DA KADIN KOLLARINDA YENİ DÖNEM! İLÇE BAŞKANLARI BELLİ OLDU

16:23 - Gündem

ASTİM OSB, GÜCÜNE GÜÇ KATACAK

14:43 - Gündem

Günün Manşetleri

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık