?>

Buharkent’in sulama sıkıntısı ortadan kalkacak

Buharkent’in sulama sıkıntısı ortadan kalkacak

Gündem - 5 yıl önce

Aydın’ın Buharkent ilçesinde 12 ay boyunca çiftçilere sulama imkanı sağlayacak yeraltı kuyuları için sondaj çalışmaları başladı. Buharkent Belediye Başkanı Mehmet Erol, projelerin tamamlanmasının ardından kent genelindeki sulama sorununun ortadan kalkacağını ifade etti. Aydın’ın sulama sorunu yaşayan ilçelerinden olan Buharkent’te, çiftçilerin sulama sorunları yeraltı kuyuları ile çözüme kavuşuyor. Yeraltı kuyularında sondaj çalışmalarının başladığını açıklayan Buharkent Belediye Başkanı Mehmet Erol, Devlet Su İşleri (DSİ) yetkilileri ile birlikte kuyuların açılacağı arazide incelemelerde bulundu. Kuyuların açılması ile birlikte yılın 12 ayı sulama imkanı sağlanacağını ifade eden Başkan Erol; “Buharkent, dünyanın en kaliteli incirlerinin yetiştiği bölge. Aynı zamanda ürün çeşitliliği açısından en zengin tarımsal üretimin yapıldığı bölgelerden bir tanesi. Son dönemlerde kuraklıkla ilgili sorunlarımız var. Adıgüzel Barajı’ndan gelen sulama kanalımızla arazilerimizi suluyoruz. Şuan kanalın son noktasındayız. Su buraya gelinceye kadar birçok bölgede su ihtiyacı var, tarımsal sulama yapılıyor. Böyle olunca maalesef su bize de az miktarda geliyor. Dolayısıyla Buharkent’te böyle bir sulama sorunu var. Biz tarımsal sulama sorununu kökten çözmek istiyoruz. Bu amaçla da DSİ ile görüşmeler yaptık. Sulama kanalında mağdur olan bölgelere besleme yapmak istiyoruz. Bunun için de en az 4-5 tane kuyu açmalıyız. DSİ bu talebimizi olumlu karşıladı. Burada onun çalışmalarına başladık. Daha önce kuyu açılmasını düşündüğümüz bölgelerde jeofizik çalışması yapıyor arkadaşlarımız. Hangi bölgenin daha çok ihtiyaç duyduğu, hangi bölgeden daha çok su çıkabileceğini düşünerek onlara önerilerimiz oldu. İnşallah önümüzdeki hafta bu çalışmalar sonuçlandırılacak ve kuyuları açmaya başlayacağız. Önümüzdeki sulama sezonunun da Buharkent'in sulama ihtiyacını karşılamayı amaçlıyoruz. Sulama anlamında en az su alan ve mağdur olan bölgemize de yılın 12 ayı sulama imkanı sunmuş olacağız. Beklentilerimiz, açılan her kuyudan saatte 200 ton, toplamda 1 ton su almak. Sulama kanalını bu şekilde beslediğimiz takdirde bizim sulama sorunumuz tamamen ortadan kalkmış olacak” dedi. Sulama sezonu dışında da bölgelerdeki incir ve zeytin ağaçlarının da sulanabileceğini sözlerine ekleyen Erol; “Bölgemizde zeytin ve incir ağaçları var ve özellikle incir Mart aylarında suya ihtiyaç duyuyor. O anlamda sadece barajdan suyun gelmesini beklemeden de sulama imkanına da bu şekilde kavuşmuş olacağız” dedi. “Su sıkıntısını ortadan kaldıracağız” Kent genelinde modern sulama sistemlerinin de kurulması ile birlikte yaklaşık 8 bin dönümlük arazinin tasarruflu sulanmasını sağlayacaklarını ifade eden Erol, “Aynı zamanda yaptığımız yeraltı barajı ile ilgili çalışmalar da son noktaya gelmiştir. Buharkent’in hemen doğusundaki Çağlayan deresinin dibinde geçen sene açtığımız kuyudan saatte 200 ton su alıyoruz. 2 bin dönümlük bir araziyi sulayacağız orada. Yaklaşık 8,5 milyonluk bir yatırım olacak. Onda da ihale aşamasına gelmiş durumdayız. Önümüzdeki sulama sezonunda inşallah onu da devreye sokmuş olacağız. Artık damlama sulama sistemlerine geçmemiz gerektiği herkes tarafndan bilinmektedir. Bu kapsamda biz 2 bin dönümlük bölümü damlama sulama sistemine çevirmiş olacağız. Cindere Barajı’ndan gelen ve bizim yarım kalan bir hat çalışmamız vardı. Kapalı devre sulama sistemi. Onu da devreye aldık. İhalesi yapıldı, inşaatı başlıyor. O da 2023 yılında devreye girdiği zaman 3 bin 500 dönümlük bir yeri sulamış olacak. Dolayısıyla toplamda 7-8 bin dönümlük bir araziyi yeni açacağımız kuyularla damlama sulama sistemi gibi tasarruflu sulama yöntemleriyle sulama imkanına kavuşacağız. Su sıkıntısını ortadan kaldırmış olacağız” dedi.
Haftanın Öne Çıkanları

Kuşadası Gençlikspor, yeni teknik direktörü ile yola devam ediyor

2021-12-02 14:56 - Spor

Kuşadası'nda motosiklet kazası: 1 yaralı

2021-11-29 16:20 - Asayiş

İncirliova'da 'Acil Sağlık Hizmetleri Haftası' kutlandı

2021-12-01 17:32 - Sağlık

77 yıl hapis cezası bulunan firari hükümlü Didim’de yakalandı

2021-11-29 10:17 - Asayiş

Ünlü oyuncu Kuşadası'nda hayranlarıyla buluştu

2021-11-29 10:04 - Kültür - Sanat

NTO, Nazilli Fen Lisesi’ne 3D yazıcı hediye etti

2021-11-29 14:52 - Eğitim

CHP'li kadınlar Söke’ye çıkarma yaptı

2021-12-02 09:39 - Siyaset

S.S. Doğanbey-Tuzburgazı Su Ürünleri Kooperatifi'nin Genel Kurulu yapıldı

2021-11-27 11:16 - Ekonomi

ÖRKOOP Başkanı Ünal, çiğ süt fiyatlarını açıkladı

2021-11-30 09:41 - Ekonomi

Aydın Ticaret Borsası'nda lisanslı depoculuk toplantısı yapıldı

2021-12-01 17:09 - Gündem

İlgili Haberler

YEŞİLÇAM EFSANESİ KADİR İNANIR HAYATINI KAYBETTİ

19:03 - Gündem

BAŞKAN MUSTAFA GALİP ÖZEL: "BOZDOĞAN'A TEK BİR KANALİZASYON YATIRIMI YOK"

18:56 - Gündem

MHP KUYUCAK'TA İLHAN DEMİRKURT TEK ADAY

16:54 - Gündem

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

Günün Manşetleri

KUŞADASI BELEDİYESİ YOL YAPIM ÇALIŞMALARINA ARALIKSIZ DEVAM EDİYOR

19:33 - Genel

BAŞKAN KIVRAK’TAN KAZA MAĞDURU AİLEYE ‘GEÇMİŞ OLSUN’ ZİYARETİ

19:15 - Genel

AYDIN'DA ZEHİR TACİRLERİNE DEV OPERASYON

19:09 - Asayiş

YEŞİLÇAM EFSANESİ KADİR İNANIR HAYATINI KAYBETTİ

19:03 - Gündem

BAŞKAN MUSTAFA GALİP ÖZEL: "BOZDOĞAN'A TEK BİR KANALİZASYON YATIRIMI YOK"

18:56 - Gündem