?>

EKODOSD’tan temiz doğa uyarısı

Ekosistemi Koruma ve Doğa Sevenler Derneği (EKODOSD) Başkanı Bahattin Sürücü, doğaya zarar veren ve kirletenlerin mutlaka bedelini ödemek zorunda olduğunu ifade ederek, “Doğamızı çevremizi birlikte duyarlılık göstermeden korumamız mümkün değil” dedi.  

Genel - 2 yıl önce

Onur Durmuş   AYDIN (İHA) - Aydın’da yeşil alanlara duyarsız vatandaşlar bırakılan çöp ve molozlar doğal yaşamı ve insan sağlığını tehdit ediyor. EKODOSD yetkilileri doğaya zarar veren bu tarz davranışlardan kaçınılması gerektiğini belirterek, bu davranışı sergileyen kim olursa olsun mutlaka bedelinin ödenmesi gerektiğini ifade ettiler. 

EKODOSD Başkanı Bahattin Sürücü konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, “Çöplerin, inşaat artıklarının, molozların duyarsızca çevreye, dere yataklarına, sulak alanlara atıldıklarını hemen her yerde görüyoruz artık. Şimdi de koltuk takımları, yataklar, divanlar, süngerler, halılar vb. tüm ev eşyaları bir araca yüklenerek, doğa da yeşilliklerin içinde hiç kimsenin göremeyeceği alanlara atılmaya başlandı. Bu yeşil doğanın içinde bitkiler, kuşlar, yaban hayvanları yaşamlarını sürdürüyor. Doğaya ait olmayan ve burada aylarca, yıllarca kalacak olan, hatta içlerinden bazıları binlerce yıl çözünmeyen maddelerden oluşan bu atıklar niçin doğaya atılıyor? Bu atıkları kimler atıyor? 

Bu konuda bilinçli insanların duyarlılığına ihtiyaç var. Şehir dışında özellikle doğal alanlarda, dere yataklarında bu tür eşyalar ya da molozlarla dolu nakliye araçları görüldüğünde mutlaka zabıtaya bildirilmesi gerekir. Hatta gerekiyorsa çevre dedektifi gibi duyarlılık göstererek atıklarla dolu araç takip edilerek gerekli kurumlar mutlaka uyarılmalıdır. Kirleten mutlaka bunun bedelini ödemelidir. Doğamızı çevremizi birlikte duyarlılık göstermeden korumamız mümkün değil. Kentlerde yapılaşmalardan kaçarak kendini doğaya atanlar, ne yazık ki bir gün doğanın her tarafının kentlerden daha kötü olduğunu göreceklerdir. Bugünün çocukları yarınlarda o güzellikleri görebilmeleri için doğayı birlikte korumamız mümkün” diye konuştu. 

Haftanın Öne Çıkanları

İddiayı gazeteci kazandı

2024-01-22 15:56 - Siyaset

VOLKAN DEMİRCİ’DEN STADYUM TEPKİSİ

2024-01-23 20:44 - Spor

Gazeteci Aydemir, evlilik yolunda ilk adımı attı

2024-01-22 10:06 - Magazin

Hüseyin Özer, "Adil Yöneteceğiz"

2024-01-20 15:26 - Siyaset

Esnaf suç işliyor, polis işlem yapmıyor

2024-01-22 22:39 - Genel

İYİ Parti Aydın’da isyan bayrağı

2024-01-18 12:50 - Siyaset

Hayırseverden Söke Devlet Hastanesi'ne cihaz desteği

2024-01-17 15:16 - Sağlık

Vali Canbolat, Aydın Şehir Hastanesi’nde incelemelerde bulundu

2024-01-18 10:52 - Sağlık

Aydınlı kadınlar 'Rahim Ağzı Kanseri'ne karşı bilgilendirildi

2024-01-20 12:44 - Sağlık

Nazilli go-kart pistinde gençler yarıştı

2024-01-22 11:24 - Spor

İlgili Haberler

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

NAZİLLİ BELEDİYESİ’NDEN 41 NOKTADA EŞ ZAMANLI YOL SEFERBERLİĞİ

14:34 - Genel

EFELER DAHA TEMİZ VE DAHA KONFORLU HALE GELİYOR

12:43 - Genel

ÇİNE BELEDİYESİ, HALK SAĞLIĞI İÇİN SAHADA

20:04 - Genel

KUŞADASI BELEDİYE BAŞKANI ÖMER GÜNEL'İ DUYGULANDIRAN MEKTUP

18:42 - Genel

Günün Manşetleri

KOÇARLI FESTİVAL HEYECANINA HAZIR!

08:33 - Kültür - Sanat

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel