?>

İşçilerin 40 derecede ekmek mücadelesi

Aydın’da karpuz hasat sezonu başladı. Uzun süren kış mevsim nedeniyle bu yıl yaklaşık 2 hafta geç başlayan karpuz hasadı, bölgede çalışacak eleman sıkıntısı nedeniyle 40 derece sıcağın altında devam ediyor. 

Genel - 3 yıl önce

Bekir Tosun - Ekrem Keser AYDIN (İHA) - Ege'de devam eden çöl sıcakları, en çok tarım alanında çalışan işçileri etkiliyor. Aydın’da mevsim normalleri üzerinde seyreden hava sıcaklığına rağmen tarım sektöründe çalışanların kavurucu sıcak altında ekmek mücadelesi devam ediyor. Aydın Ovası’nda karpuz üretimi yapan çiftçilerden Abdülkerim Kayar, aşırı sıcağa rağmen gün boyu olgunlaşan karpuzları hasat edip tüketiciye ulaştırdıklarını belirterek, olumsuz hava koşullarına aldırış etmeden üretimi sürdürdüklerini söyledi. 

“Tat ve aroma mükemmel rekolte düşük” Bu yıl kış mevsiminin kurak Mayıs ve Haziran aylarının yağışlı geçmesinden dolayı karpuz tarlalarının yabani otlar içinde kaldığını belirten üreticiler, iklimsel değişikliklerden dolayı karpuzların yaklaşık 2 hafta geç olgunlaştığını belirttiler. Her şeye rağmen üretmekten memnu odluklarını belirten üretici Kayar, “Şu anda karpuzun toptan kilogram fiyatı malın durumuna göre 3,5 TL ile 5,5 TL arasında değişiyor. Rekolte düşük ancak her şeye rağmen durumdan memnunuz. Tek sıkıntımız tarım işinde çalışacak eleman sıkıntısı. Çalışacak kimse bulamadığımız için tarladan karpuzları Suriyeli işçilerle kaldırıyoruz” dedi. 

“Mecburen sıcakta çalışıyoruz” Türkiye’de tarım sektörünün önemli sorunlarından birinin de tarlada çalışacak insan bulamamak olduğunu belirten üreticilerden Tosun Demir ise eskiden sabah erken ve akşamüzeri gölgede yapılan işlerin şimdi sıcakta da yapmak zorunda kalındığını belirtti. Aydın’da yerli işçi bulmanın çok zor hale geldiğini belirten Demir, “Sıcağa aldırış etmeden çalışmak zorunda kalıyoruz. Çünkü çalışacak insan kalmadı. Dayıbaşından 10 kişi istiyorsunuz 5-6 kişi geliyor. İş yetişmeyince de soğuk sıcak demeden çalışmak zorunda kalıyoruz” diye konuştu. 

Zor da olsa 40 derece sıcağın altında ekmekleri için mücadele ettiklerini belirten Suriyeli işçiler ise bu duruma alıştıklarını belirterek “Sıcakta zor oluyor ama yapacak bir şey yok” diyerek ekmek mücadelesine devam ettiklerini belirttiler. 

Bu yıl mevsimsel sıkıntılar nedeniyle bazı yaz meyvelerinde verim alınamadığını belirten Abdülkerim Kayar, şu anda en fazla tüketilen meyvenin karpuz olduğunu belirterek satışlardan memnun olduklarını söyledi. 

Haftanın Öne Çıkanları

BARBAROS VE ARSLAN AİLELERİNİN MUTLU GÜNÜ

2023-07-11 10:31 - Magazin

Başkan Çerçioğlu, yeğeninin nikahını kıydı

2023-07-15 09:44 - Magazin

Krizi Recep Taner Çözdü

2023-07-11 20:11 - Siyaset

Başkan Günel'in oğlunun sünnet düğününe yoğun katılım

2023-07-10 14:31 - Genel

Aydınlı Tolunay Türkiye İkincisi Oldu

2023-07-11 10:41 - Spor

İncirliova'da Özlem Çerçioğlu'nun afişleri indiriliyor

2023-07-11 13:06 - Siyaset

KUŞADASI'NDA NELER OLUYOR?

2023-07-10 11:26 - Köşe Yazısı

TBMM’de Aydın Milletvekili Ömer Özmen’e önemli görev

2023-07-14 11:06 - Siyaset

"Ben olduğum sürece AK Parti’nin şansı yok"

2023-07-11 12:43 - Siyaset

17 yaşındaki Yunus'tan 1 aydır haber alınamıyor

2023-07-10 10:35 - Asayiş

İlgili Haberler

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

NAZİLLİ BELEDİYESİ’NDEN 41 NOKTADA EŞ ZAMANLI YOL SEFERBERLİĞİ

14:34 - Genel

EFELER DAHA TEMİZ VE DAHA KONFORLU HALE GELİYOR

12:43 - Genel

ÇİNE BELEDİYESİ, HALK SAĞLIĞI İÇİN SAHADA

20:04 - Genel

KUŞADASI BELEDİYE BAŞKANI ÖMER GÜNEL'İ DUYGULANDIRAN MEKTUP

18:42 - Genel

Günün Manşetleri

KOÇARLI FESTİVAL HEYECANINA HAZIR!

08:33 - Kültür - Sanat

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel