?>

Kendirlioğlu: Tarımsal kuraklık bitti demek için çok erken

Aydın Ziraat Odaları İl Koordinasyon Kurulu ve Efeler Ziraat Odası Başkanı Mehmet Kendirlioğlu, son iki ayda kentte görülen yağışların sevindirici olduğunu belirterek “Ancak bu yıl, tarımsal kuraklık olmayacak demek için çok erken. Yağışların devam etmesi gerekiyor. Geçen yılların bu aylarına göre ise daha umutluyuz.” dedi.

Gündem - 5 ay önce

Türkiye’nin en önemli tarım merkezlerinden biri olan Aydın, son yıllarda kuraklıkla karşı karşıya kaldı. Kuraklığın had safhada yaşandığı Aydın’da son iki aylık süreçte yağışlı hava etkisini gösterdi. Söz konusu bu yağmur ve kar yağışları, üreticiler başta olmak üzere vatandaşları sevindirdi. Bu yıl kuraklık endişesi yaşamak istemeyen üreticiler, önümüzdeki aylarda da yağışların devam etmesini arzuluyor.

“SUYUN HER DAMLASI DEĞERLİ”Yaşanan süreçle ilgili Aydın Ziraat Odaları İl Koordinasyon Kurulu ve Efeler Ziraat Odası Başkanı Mehmet Kendirlioğlu, Aydın SES Gazetesi’ne açıklamalarda bulundu. Yağışların sevindirici olduğunu kaydeden Başkan Kendirlioğlu, “Aydın’da bu yıl kuraklığın yaşanmayacağı yönünde söylemlerde bulunmak için şu an çok erken. Aralık ve ocak ayında yağışlar meydana geldi. Çevremizdeki yüksek kesimlerde de kar var. Bu bizim için sevindirici. Kar bizim için çok önemli. Hem yeraltı sularını besliyor hem de yavaş yavaş akışa geçerek dereler vasıtasıyla su sağlıyor. Bu bizim için çok değerli. Bu akışlar yeni yeni başladı. Ocak ayı içerisinde yağan yağmurlarla başladı. Bu doğrultuda barajlarımız artık suyla doldu gibi bir düşünceye kapılmak için ise henüz erken. Aldığımız bilgiler, pozitif anlamda baktığımızda bizim yüzümüzü güldürecek şekilde değil. Yağışların ocak, şubat ve mart ayında da devam etmesi çok önemli. Suyun her damlası değerli. Bugün için baktığımızda ise çok güzel yağışlar oldu, tarımsal kuraklık bitti demek için çok çok erken. Geçen yılların bu aylarına göre bakarsak tabi ki daha umutluyuz. Umarım yağışlar, önümüzdeki aylarda da devam eder ve kuraklık yaşamayız.” diye konuştu.

“VAHŞİ SULAMADAN DERHAL VAZGEÇMELİYİZ”Suyun kullanımı konusunda da uyarılarda bulunan Başkan Kendirlioğlu, “Bizim sulama sistemlerimizi hiç vakit kaybetmeden tekrar gözden geçirmeliyiz. Mevcut suyumuzu değerlendirmemiz gerekiyor. Vahşi sulamadan derhal vazgeçmemiz gerekiyor. Bununla ilgili yatırımların da hızla hem devletimiz tarafından hem de bu suyu kullanan üreticilerimiz tarafından devreye sokulması gerekiyor. Bizim vahşi sulama yapma lüksümüz yok. Tarımsal kuraklıkta yaşadığımız sorunları yaşamak istemiyoruz.” ifadelerini kullandı.

Haftanın Öne Çıkanları

AYDIN’DA YARGI KARARI YOK SAYILDI POLİS MEMURU AÇIK AÇIK MOBBİNGE UĞRADI

2026-01-13 23:25 - Gündem

UFUK GÜNDOĞDU’DAN BÜYÜKŞEHİR’E SERT TEPKİ: “MİLLETİN CEBİNDEN ELİNİZİ ÇEKİN”

2026-01-08 17:34 - Gündem

CHP’li Erçetin’den AK Partili Erdem’e ‘Üye’ cevabı

2026-01-12 16:25 - Siyaset

BÜYÜKŞEHİR MEZARLIKTA SINIFTA KALDI CENAZE SAHİPLERİ KENDİ İMKÂNLARIYLA DEFİN YAPTI

2026-01-09 18:21 - Gündem

CHP İl Kadın Kolları Başkanı esnaf ve vatandaşla buluştu

2026-01-13 11:56 - Gündem

BELEDİYE BAŞKAN ADAYI ANAHTAR PARTİ’YE KATILDI

2026-01-12 16:06 - Gündem

AK Parti Aydın İl Başkan Yardımcısı Toker ile kardeşi gözaltına alındı

2026-01-07 15:55 - Siyaset

Semih Özmeriç beşinci kez Aydın Şoförler Odası Başkanı seçildi

2026-01-12 10:33 - Gündem

Gazeteci Durmuş Tuna silahlı saldırıya uğradı

2026-01-09 17:14 - Asayiş

Koçarlı’da yorgun mermi olayı: Bir yaralı, bir tutuklama

2026-01-14 11:10 - Asayiş

İlgili Haberler

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

VALİ VAROL, ŞEHİT AİLELERİ VE GAZİLERE KULAK VERDİ

17:34 - Gündem

AK PARTİ AYDIN’DA KADIN KOLLARINDA YENİ DÖNEM! İLÇE BAŞKANLARI BELLİ OLDU

16:23 - Gündem

ASTİM OSB, GÜCÜNE GÜÇ KATACAK

14:43 - Gündem

Günün Manşetleri

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık