?>

Kimi tadı için kimi şifa için tüketiyor

Türkiye’nin dünyada söz sahibi olduğu tarımsal üretimlerin başında yer alan Aydın’ın milli meyvesi incir tezgahlarda yerini aldı.

Genel - 3 yıl önce

Güldemet Kızıl   AYDIN (İHA) - Aydın incirini kimisi tadı için tüketirken kimisi de hekim tavsiyesi üzerine şifa niyetiyle tüketiyor.   

Aydın dağlarında binbir zahmetle işlenen kuru incirler önce merkezi Aydın’da bulunan ve ülke genelinde 109 şubede hizmet veren Tuğba Kuruyemiş merkezine getiriliyor. Burada mor ışık altında aflatoksin kontrollerinden geçirilen kuru incirler daha sonra tek tek ayıklanıp paketlendikten sonra raflardaki yerini alıyor. Bu yıl iklimsel koşullardan dolayı kuru incirin tarladan sofraya olan yolculuğunun aslında meşakkatli geçtiğini belirten ancak yine de incir üreticisinin her türlü zorluğa rağmen en iyi en kaliteli üretimi yapmak için ciddi emek sarf ettiğini belirten Tuğba Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tonkul, “Dünyanın en kaliteli ve en çok inciri Aydın ve civarında yetişir. Bu yıl mevsimsel koşullardan dolayı kuru incirin bahçeden sofraya olan yolculuğu daha meşakkatli geçti. Birçok kişinin damak tadından bazı kişilerin ise hekim tavsiyesi ile şifa niyetine tükettiği kuru incirin faydaları saymakla bitmeyecek kadar çoktur. 

Tüm kutsal kitaplarda adından söz edilen incir meyvesinin bağışıklık sistemini güçlendiren etkisinin yanında lezzeti dolayısıyla yoğun ilgi görüyor. Her geçen gün değeri artan incir tarladan sofraya ulaşıncaya kadar en az 10-15 kez elden geçer. Tuğba Kuruyemiş olarak bu hafta itibariyle ülke genelindeki 109 şubemizde yeni mahsul incirlerimiz raflarda yerini aldı” diyerek sezonun herkese hayırlı olmasını diledi. 

Haftanın Öne Çıkanları

Maraş ailesinden görkemli sünnet düğünü

2023-09-24 19:37 - Magazin

Atatürk Devlet Hastanesi’nde yeni doktorlar göreve başladı

2023-09-25 11:06 - Sağlık

Aydın Kültür Turizm Derneği, Yörük Ali Efe için 5 bin kişilik lokma döktürdü

2023-09-24 19:36 - Genel

Okula alınmayan veliler isyan çıkardı

2023-09-19 16:10 - Eğitim

CHP’li Sevim’den Nazilli Belediye Başkan Adaylığına yeşil ışık

2023-09-19 10:48 - Siyaset

Aydın'da jandarma ekipleri uyuşturucuya geçit vermiyor

2023-09-20 11:22 - Asayiş

Germencik İncir Festivali, coşkuyla başladı

2023-09-23 10:16 - Kültür - Sanat

Yüzlerce vatandaş Yenipazar’da sakin bir pazar geçirdi

2023-09-25 11:28 - Siyaset

Bozdoğan Kaymakamı Gökçe göreve başladı

2023-09-21 15:08 - Genel

Kişi başı 3 bin Euro'luk ölüm anlaşması

2023-09-21 10:14 - Asayiş

İlgili Haberler

Manastır Koyu’nda Yaşam Mücadelesi

20:25 - Genel

YEDİEYLÜL İLKOKULU'NDA KARNE GÜNÜNE KARPUZ ŞÖLENİ DAMGA VURDU

15:22 - Genel

GERMENCİK BELEDİYESİ ELEKTRİK FATURASI ÖDEMİYOR

13:12 - Genel

KUYUCAKLI MEZUNLARA DİPLOMA HEDİYESİ

10:19 - Genel

BOZDOĞAN BELEDİYE BAŞKANI GALİP ÖZEL'İN MUTLU GÜNÜ

08:31 - Genel

Günün Manşetleri

VALİ VAROL'DAN DOĞANBEY'E TURİZM VİZYONU

22:25 - Gündem

ESKİ BAŞKAN ENGİN BERBEROĞLU VEFAT ETTİ!

20:59 - Gündem

Manastır Koyu’nda Yaşam Mücadelesi

20:25 - Genel

AYDIN'DAN ANKARA'YA "BAYRAK AÇIYORUM" MİTİNGİNE GÜÇLÜ DESTEK

20:20 - Gündem

İYİ PARTİ LİDERİ DERVİŞOĞLU TANDOĞAN’DAN SESLENDİ: “TERÖRSÜZ TÜRKİYE YALANIYLA ÜLKEYİ BÖLMEK İSTEYENLERE BAYRAK AÇIYORUM”

20:10 - Siyaset