?>

Köşk Belediyesi biriken atık ilaçları toplamaya başladı

Köşk Belediyesi biriken atık ilaçları toplamaya başladı

Sağlık - 4 yıl önce

Uğur Eser AYDIN (İHA) - Köşk Belediyesi ile Çevre Koruma ve İşletme Kooperatifi (ÇEKOP) arasında yapılan protokol ile ilaçların ayrıştırılarak doğaya ve insanlara zarar veremeyecek şekilde imha edilebilmesi için atık ilaç toplama projesi başlatıldı. Köşk Belediyesi, "Sıfır Atık Projesi" ile atık ilaçların ayrıştırılarak doğaya ve insanlara zarar veremeyecek şekilde imha edilebilmesi için atık ilaç toplama projesi başlattı. Başlatılan çalışma çerçevesinde vatandaşlar, evlerinde bulunan tarihi geçmiş, kullanılmayan ilaçları Köşk’te projeye katılan 7 Eczane ile Devlet Hastanesi Polikliniğinde bulunan atık ilaç toplama kutularına bırakabilecek. Bu ilaçlar periyodik olarak toplanarak mevzuata uygun şekilde lisanslı firmalar tarafından bertaraf edilecek. Köşk Belediyesi ve ÇEKOP arasında yapılan atık ilaç toplama protokolü, Belediye Başkanı Nuri Güler ve Çevre Koruma ve İşletme Kooperatifi (ÇEKOP) arasında imzalandı. Proje ile ilaçların insan sağlığına ve çevreye zarar vermeden imha edileceğini belirten Başkan Güler, “Projenin amacı tarihi geçmiş veya bozulmuş ilaçların doğru şekilde toplanarak imha edilmesi. Bilinçli atık toplama ve toplumun bu konuda teşvik edilmesi gelecek nesiller için büyük önem taşımakta. Bu sebeple, başlattığımız projeyle çevreye, doğaya ve toplum sağlığına zarar veren tarihi geçmiş ilaçların ayrıştırılması ve diğer atıklardan ayrı bir şekilde toplanıp, doğru şekilde bertaraf edilmesini hedefliyoruz. Köşk Belediyesi olarak üzerimize düşen sorumluluğu alarak, eczanelerimizin ve vatandaşlarımızın destekleriyle örnek bir çalışma gerçekleştireceğiz. Tarihi geçen ilaçları toplamak ve çevreye zarar vermeden imha edebilmek için vatandaşlarımızın desteğini bekliyoruz" dedi.
Haftanın Öne Çıkanları

LİMA, Söke’de hizmet ağını yeni mekanlarıyla genişletiyor

2022-06-04 17:14 - Ekonomi

Aydın’ın en hızlı atletleri belli oldu

2022-06-08 11:20 - Spor

Söke Ziraat Odası Başkanı ve Pamukçular Muhtarı Mustafa Tanyeri: "Söke Ovası Özlem Başkan'ımız sayesinde facianın eşiğinden döndü"

2022-06-09 13:15 - Gündem

ADÜ Sağlık Hizmetleri MYO mezuniyet töreni yapıldı

2022-06-09 12:58 - Gündem

Aydın BŞB filesinde ayrılık

2022-06-07 11:42 - Spor

Araştırma Görevlisi Erbaş, poster dalında üçüncülük ödülü kazandı

2022-06-04 11:31 - Gündem

Başkan Güler, yeni başhekim ile görüştü

2022-06-09 10:09 - Gündem

Aydın Büyükşehir Belediyesi'nin ritim gösterisi şölene dönüştü

2022-06-08 14:56 - Kültür - Sanat

Kuşadası Sokak Festivali 10 Haziran’da başlıyor

2022-06-09 09:52 - Kültür - Sanat

Söke MTAL bisiklet takımından büyük başarı

2022-06-08 12:56 - Spor

İlgili Haberler

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık

AYDIN ŞEHİR HASTANESİ’NDE BİR İLK! BEYİN DAMAR HASTALIKLARINDA YENİ DÖNEM BAŞLADI

12:30 - Sağlık

AYDIN’DA ÇİFTE SAĞLIK MÜJDESİ

15:24 - Sağlık

NAZİLLİ BELEDİYESİ’NDEN ÇÖLYAK FARKINDALIĞINA ANLAMLI ETKİNLİK

10:53 - Sağlık

Aydın Devlet Hastanesi yeni yerine taşınıyor: Taşınma takvimi netleşti

10:50 - Sağlık

Günün Manşetleri

YEDİEYLÜL İLKOKULU'NDA KARNE GÜNÜNE KARPUZ ŞÖLENİ DAMGA VURDU

15:22 - Genel

MHP GERMENCİK KONGRESİNDE TEK ADAY RECEP DEMİR

15:10 - Siyaset

MHP KOÇARLI İLÇE KONGRESİ'NDE HASAN BAYRAKTAR TEK ADAY

14:35 - Siyaset

AHMET BASKIN DÖNEMİ SONA ERDİ MHP EFELER İLÇE KONGRESİ'NDE MESUT GÜMÜŞ TEK ADAY

14:14 - Siyaset

MHP KARPUZLU İLÇE KONGRESİ'NDE HASAN NARGİZ TEK ADAY OLACAK

14:08 - Siyaset