?>

Kuşadalılar Mobil Atık Getirme Merkezi'ni çok sevdi

Kuşadası Belediyesi tarafından çevre ve doğanın korunması için farklı türdeki atıkların geri dönüştürülmesi amacıyla yaklaşık 3 buçuk ay önce kentin 14 noktasına yerleştirilen ‘mobil atık getirme merkezleri’ bugüne kadar toplam 33 bin 139 kilogram atığın ekonomiye kazandırılmasını sağladı. Yedi farklı ayrıştırma kategorisine sahip olan üniteler, güneş enerjisiyle çalışıyor. 

Ekonomi - 3 yıl önce

İsmail Ümit Dilşen   AYDIN (İHA) - Kuşadası Belediyesi tarafından çevre ve doğanın korunması için farklı türdeki atıkların geri dönüştürülmesi amacıyla yaklaşık 3 buçuk ay önce kentin 14 noktasına yerleştirilen ‘mobil atık getirme merkezleri’ bugüne kadar toplam 33 bin 139 kilogram atığın ekonomiye kazandırılmasını sağladı. Yedi farklı ayrıştırma kategorisine sahip olan üniteler, güneş enerjisiyle çalışıyor.  Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı sıfır atık mevzuatında yayınlanan tüm kriterleri yerine getirerek kent genelini kapsayan “Sıfır Atık Belgesi” almaya hak kazanan Kuşadası Belediyesi, Temmuz ayı sonunda kentin 14 noktasına özel tasarımlı mobil atık getirme merkezleri yerleştirdi. Atık pil, kağıt, plastik, metal, cam, elektronik ve bitkisel atık yağ olmak üzere 7 farklı ayrıştırma kategorisi bulunan üniteler, aradan geçen sürede Kuşadası’nda geri dönüşüme önemli bir katkı sağladı.  

 Güneş enerjisiyle çalışmalarının yanı sıra modern tasarımlarıyla da dikkat çeken ünitelerden yaklaşık 3,5 ayda 12 bin 315 kilogram atık kağıt, 6 bin 332 kilogram atık plastik, 2 bin 588 kilogram atık metal, 11 bin 33 kilogramı atık cam, 581 kilogram bitkisel atık yağ, 141 kilogram elektronik atığı ve 149 kilogram atık pil toplanarak geri dönüştürüldü. Böylece 33 bin 139 kilogram atığın biriktirildiği mobil atık getirme merkezleri, çevrenin korunmasının yanı sıra ekonomiye de önemli bir katkı sundu.   Mobil atık getirme merkezleri, Kuşadası Belediyesi tarafından İkiçeşmelik Mahallesi’nde bulunan Anne-Baba Çocuk Merkezi’nde düzenlenen geri dönüşüm atölyelerinde, çocukların küçük yaşta çevre bilinci kazanmasını da sağlıyor. Eğitimlerde, 3-6 yaş arası minikler evlerinden getirdikleri veya çevreden topladıkları pil, cam şişe, plastik, kağıt ve benzeri malzemelerin nasıl geri dönüştürüldüğünü öğrendikten sonra mobil atık getirme merkezlerine götürerek kasalara atıyor. 

 Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel, doğanın ve çevrenin korunmasına büyük önem verdiklerini belirterek, “Daha temiz bir çevre için kentimizin dört bir yanında özveriyle çalışıyoruz. Kentimizde nüfus yoğunluğunun yaşandığı bölgeleri belirleyerek yerleştirdiğimiz mobil atık getirme merkezleri, hemşehrilerimizin evlerinde ayrıştırmış oldukları geri dönüştürülebilir atıkları kendi mahallesinden uzaklaşmadan düzenli olarak yetkililere teslim edebilmesine imkan sağlıyor. Bu sayede yıl boyunca daha çok atığın geri dönüştürülmesini amaçlıyoruz” diye konuştu. 

Haftanın Öne Çıkanları

Muhtarların Fatih Atay isyanı

2023-11-20 16:14 - Genel

O İLÇENİN BELEDİYE BAŞKANI ADAY DEĞİLİM DEMİŞTİ, ADAY BELLİ OLDU

2023-11-18 14:52 - Siyaset

İş insanı Engin Meriç Efeler'e talip

2023-11-22 20:16 - Siyaset

İYİ Parti'de Yaşar Baş rüzgarı

2023-11-17 11:16 - Siyaset

Koçarlı’da deve güreşi heyecanı yaşanacak

2023-11-17 16:39 - Genel

Aydınlı sinema oyuncusu muhtarlığa talip

2023-11-21 20:33 - Siyaset

AK Parti Aydın'ın yeni il binası açıldı

2023-11-19 19:46 - Siyaset

Aydın'da acil sağlık personelleri acil sürüş teknikleri ile donanıyor

2023-11-18 11:45 - Sağlık

2023-11-17 16:46 - Köşe Yazısı

Efeler Belediyesi’ne şok yolsuzluk raporu

2023-11-23 13:42 - Genel

İlgili Haberler

AYDIN SANAYİSİNİN GURUR TABLOSU: İLK 500’E AYDIN’DAN 15 FİRMA GİRDİ

09:16 - Ekonomi

RESMİ GAZETE'DE YAYIMLANDI: TAKSİTLENDİRME LİMİTİ YÜKSELTİLDİ

09:24 - Ekonomi

İŞ DÜNYASI FİNANSMAN İSTİYOR: ARSLAN’DAN KREDİ ÇAĞRISI!

21:17 - Ekonomi

AYDIN’IN 5 AYLIK İHRACATI 798 MİLYON DOLAR OLDU

17:28 - Ekonomi

BAŞKAN ZENCİRCİ: "KADINLARIMIZ İÇİN ALTERNATİF GELİR KAPISI OLUŞTURDUK"

09:27 - Ekonomi

Günün Manşetleri

KOÇARLI FESTİVAL HEYECANINA HAZIR!

08:33 - Kültür - Sanat

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel