?>

Nazilli’de siyah elma ve mor aronya fidanları toprakla buluştu

Nazilli’de siyah elma ve mor aronya fidanları toprakla buluştu

Gündem - 4 yıl önce

Ali Soydemir AYDIN (İHA) - Nazilli Belediyesi ekipleri kanser nedeniyle hastalanan kestane ağaçlarına alternatif olarak Yaylapınar Mahallesi Çayır mevkiine siyah elma ve mor aronya fidanı dikti. Yaptığı çalışmalarla üreticiyi desteklemeye devam eden Nazilli Belediye Başkanı Kürşat Engin Özcan; yüksek rakımlı mahallelerde yetişen ve kanser hastalığı nedeniyle rekoltesinde düşüş yaşanan kestane ağaçlarına alternatif olarak Yaylapınar Mahallesi Çayır mevkiine siyah elma ve mor aronya fidanı dikim çalışması başlattı. Henüz çözümü olmayan ve araştırmalarına devam edilen kanser hastalığının kestane ağaçlarını olumsuz etkilemesi ve rekoltesinde ciddi düşüş yaşanması ile harekete geçen Başkan Özcan, pilot bölgedeki çalışmaların başarılı olması durumunda çiftçilerin bu alanda üretim yapması için teşviklerin başlatılacağını kaydetti. İlaç, kozmetik ve gıda sanayisinde kullanılan mor aronya bitkisi ile ‘Black Diamond’ olarak bilinen ve siyah elmanın üreticilere ciddi ekonomik fayda sağlayacağını ifade eden Başkan Özcan; “Bugün pilot bölge olarak belirlediğimiz ve en yüksek rakımlı mevkiimiz olan Yaylapınar Çayır’da fidan dikimlerimizi gerçekleştirdik. Eğer başarı sağlarsak üreticilerimizi bu alanda teşvik edeceğiz. Hasat zamanı çiftçilerimize gerekli bilgilendirmeler yapılacak. Nazilli'mize hayırlı olsun” diye konuştu. Desteklerinden dolayı Başkan Özcan’a teşekkür eden Yaylapınar Mahalle Muhtarı Hakan Yıldırım; “Hastalık nedeniyle çiftçilerimiz ciddi bir mağduriyet yaşadı. Başkanımız sağ olsun elini taşın altına koydu. Nazilli Belediyemizin araştırmalarının ardından bu yükseklikte yetişebilecek ve mali getirisi yüksek olan 2 farklı türde 200 adet fidanı mahallemizde toprakla buluşturdu. Başarılı olursak bu sayı daha da artacak. Emeği geçen herkesten Allah razı olsun” sözlerini kaydetti.
Haftanın Öne Çıkanları

Nazilli Sağlık Hizmetleri MYO öğrencilerinden ‘Engelsiz Eğleniyoruz Projesi’

2022-05-17 12:18 - Gündem

Söke’de acil servis birimi güçlendirildi

2022-05-20 13:14 - Sağlık

Multi Clinic Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi açıldı

2022-05-14 17:14 - Gündem

Didim'de 19 Mayıs etkinliklerine yoğun katılım

2022-05-20 10:22 - Gündem

Masal Garden hizmete açıldı

2022-05-16 12:48 - Gündem

Kuyucak Belediyesi “Hoşgeldin Bebek” ziyaretlerini sürdürüyor

2022-05-18 10:57 - Gündem

1150 öğrenci 76 öğretmen peş peşe 2 marşı hep bir ağızdan okudu

2022-05-18 17:50 - Gündem

Buharkent’te yarış otomobilleri görücüye çıktı

2022-05-16 10:36 - Spor

Akkentli'den 2 adet suç duyurusu daha

2022-05-13 15:05 - Gündem

Uğur Soğutma, "İndirimlere devam" kararı aldı

2022-05-18 18:36 - Gündem

İlgili Haberler

YEŞİLÇAM EFSANESİ KADİR İNANIR HAYATINI KAYBETTİ

19:03 - Gündem

BAŞKAN MUSTAFA GALİP ÖZEL: "BOZDOĞAN'A TEK BİR KANALİZASYON YATIRIMI YOK"

18:56 - Gündem

MHP KUYUCAK'TA İLHAN DEMİRKURT TEK ADAY

16:54 - Gündem

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

Günün Manşetleri

KUŞADASI BELEDİYESİ YOL YAPIM ÇALIŞMALARINA ARALIKSIZ DEVAM EDİYOR

19:33 - Genel

BAŞKAN KIVRAK’TAN KAZA MAĞDURU AİLEYE ‘GEÇMİŞ OLSUN’ ZİYARETİ

19:15 - Genel

AYDIN'DA ZEHİR TACİRLERİNE DEV OPERASYON

19:09 - Asayiş

YEŞİLÇAM EFSANESİ KADİR İNANIR HAYATINI KAYBETTİ

19:03 - Gündem

BAŞKAN MUSTAFA GALİP ÖZEL: "BOZDOĞAN'A TEK BİR KANALİZASYON YATIRIMI YOK"

18:56 - Gündem