?>

Aydın'da sezonun ilk kestanesi 250 TL’den alındı

Aydın'da sezonun ilk kestanesi 250 TL’den alındı

Ekonomi - 4 yıl önce

Uğur Eser AYDIN (İHA) - Aydın'ın önemli ürünlerinden biri olan kestanede 2022-2023 sezonunun ilk mahsulleri Aydın Ticaret Borsası tarafından kilogramı sembolik olarak 250 TL'den satın alındı. Aydın’ın coğrafi işaretli ürünlerinden ve önemli ihracat mahsullerinden olan kestanede sezon hareketliliği başlarken, sezonun ilk kestanesi de düzenlenen törenle Aydın Ticaret Borsası tarafından satın alındı. Borsa binasında yapılan törende, 6 üretici getirdikleri toplam 123 kilogram kestaneyi borsaya teslim etti. Alım törenine katılan Aydın Valisi Hüseyin Aksoy ise Aydın’ın Türkiye'deki kestane üretiminde ilk sırada yer aldığını belirterek, "Aydın tarımsal üretim bakımından oldukça fazla ve farklı ürünler yetiştiren bir il. Bugün de kestane alımı ile ilgili bir programdayız. Kestane üretiminde de Türkiye’de ilk sırada yer alan Aydın ili, 23 bin tonun üzerinde kestane üretimine sahip bir kent. Bunun önemli bir kısmı da ihraç edilebiliyor. Farklı alanlarda kestanenin işlenmesi ve değerlendirilmesi için çeşitli işletmeler de faaliyetlerini sürdürüyor. Üreticilerin emeğinin karşılığını alması bakımından oldukça önemli. Bugün de Ticaret Borsamızın sembolik olarak belirlediği alım fiyatı 250 TL. Emeği geçen bütün çiftçilerimize teşekkür ediyorum” ifadelerini kullanarak sezonun hayırlı ve bereketli olmasını diledi. “Bu yıl 35 TL üzerinde bir rakam öngörülüyor” Aydın Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Fevzi Çondur, “Kestane, Aydın için önemli bir tarım ürünü. Avrupa Birliği Coğrafi İşaretini de aldığımız Aydın Kestanesi, Türkiye kestane üretiminin yaklaşık yüzde 31’ini karşılıyor. Bu ürünün kıymetlenmesi ve katma değer kazanması adına Ticaret Borsa’sı olarak da her türlü çalışmanın içerisinde yer alıyoruz. Bu hafta Aydın’da ilk Kestane Sempozyumu’nu da gerçekleştireceğiz. Bugün ilk alım için bir araya geldik. Temennimiz, üreticimize, tüccarımıza, ihracatçımıza hayırlı ve bereketli bir yıl olması. 2021-22 yılı sezonunu 29,51 TL olarak kapattık. Bu yıl 35 TL gibi bir rakamın üzerinde fiyatlar öngörülüyor. Tabi bunun için bir şey söylemek henüz erken daha sezon yeni başladı. Kalite olarak ise geçen yılki kaliteye sahibiz. Verim olarak da geçen yılın biraz üzerinde bir verim beklenmekte. Meyve kalitesi olarak hiç bir sorun yaşamıyoruz. İyi bir sezon bekliyoruz” dedi. “Rekolte iyi, kalite biraz düşük” Eğrikavak Mahallesi’nden Kestane Üreticisi Davut Bayrak, “Doğduğumdan beri biz kestaneciyiz. Ata mesleğini devam ettiriyoruz. Her şeyimiz kestane ile oluyor. Bu sene rekolte olarak çok yüksek ama yağışlar olmadığı için kalite geçen seneye göre biraz düşük. Şu anda fiyatlar belli değil. Zaten kestaneyi ağaçtan düşürüp çukurlara koyduktan sonra ihracata giriyor. Bu seneyi iyi görmüyoruz açıkçası. Fiyatlar için üreticiler olarak 50-60 TL arası deniyor ama bilmiyoruz. Geçen sene 35-40 TL’ye sattık bu sene ne olur bilmiyoruz. Her sene buraya getiriyoruz. Burada kestanenin tanıtımı da yapılıyor. Üretici olarak bizleri de teşvik ediyorlar. Ben 25 kilo kestane getirdim. İnşallah bu sezon hayırlı olur” diye konuştu. Konuşmaların ardından sezonun ilk alımı gerçekleştirilirken, Aydın Valisi Hüseyin Aksoy üreticilerle sohbet ederek gayretli çalışmalarından dolayı tebrik etti.
Haftanın Öne Çıkanları

Yaz ve İyigönül ailelerinin mutlu günü

2022-10-06 12:22 - Magazin

Didim Belediyesi avukatı trafik kazası geçirdi

2022-10-08 16:34 - Gündem

Didim Belediyesi'nin 2023 bütçesi 717 milyon TL olarak kabul edildi

2022-10-08 11:28 - Gündem

Didimspor Voleybol Kulübü yeni dönem çalışmalarını sürdürüyor

2022-10-10 14:32 - Spor

Koçarlı Cemevi ve Kültür Merkezi'nin temeli atılıyor

2022-10-06 15:07 - Gündem

Nazilli Belediyespor Basketbol Takımı Uşak'tan şampiyon olarak döndü

2022-10-10 10:35 - Spor

Dünya Pamuk Günü kutlaması, pamuğun başkenti Söke’de yapıldı

2022-10-08 10:37 - Ekonomi

Aydınlı yazarın romanının ikinci baskısı yayımlandı

2022-10-11 15:57 - Kültür - Sanat

Aydın’da 41 düzensiz göçmen kurtarıldı

2022-10-12 13:25 - Asayiş

Aydın'da sezonun ilk kestanesi 250 TL’den alındı

2022-10-12 13:57 - Ekonomi

İlgili Haberler

AYDIN SANAYİSİNİN GURUR TABLOSU: İLK 500’E AYDIN’DAN 15 FİRMA GİRDİ

09:16 - Ekonomi

RESMİ GAZETE'DE YAYIMLANDI: TAKSİTLENDİRME LİMİTİ YÜKSELTİLDİ

09:24 - Ekonomi

İŞ DÜNYASI FİNANSMAN İSTİYOR: ARSLAN’DAN KREDİ ÇAĞRISI!

21:17 - Ekonomi

AYDIN’IN 5 AYLIK İHRACATI 798 MİLYON DOLAR OLDU

17:28 - Ekonomi

BAŞKAN ZENCİRCİ: "KADINLARIMIZ İÇİN ALTERNATİF GELİR KAPISI OLUŞTURDUK"

09:27 - Ekonomi

Günün Manşetleri

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık