?>

Hekimler İş Bıraktı: Aydın’da Sağlık Çalışanlarından Büyük Eylem

Türkiye genelinde olduğu gibi Aydın’da da hekimler, çalışma koşullarının iyileştirilmesi ve sağlıkta şiddetin sona erdirilmesi için iş bırakma eylemi gerçekleştirdi.

Sağlık - 1 yıl önce

Aydın Devlet Hastanesi önünde bir araya gelen doktorlar, aile hekimleri, ebeler ve diğer sağlık çalışanları, 6-10 Ocak 2025 tarihleri arasında 5 günlük iş bırakma eylemi düzenleyerek taleplerini bir kez daha yüksek sesle dile getirdi. Hekimler, temel sorunlarına çözüm bulunmasını talep ederken, çalışma koşullarının iyileştirilmesi ve sağlık sistemindeki sorunların çözülmesi için çağrıda bulundu. Hakem Birliği Sendikası Aydın İl Başkanı Dr. Kadir Ali Aydemir, yaptığı basın açıklamasında, sağlık sisteminde yaşanan sorunlara dikkat çekti. Aydemir, “Bugün burada yalnızca kendi haklarımız için değil, halkımızın nitelikli sağlık hizmetine erişimi için de bir aradayız. Sağlıkta şiddet, iş yükü ve düşük maaşlar bizleri tükenmişliğe sürüklüyor. Artık yeter diyoruz” ifadelerini kullandı. TALEPLER TEKRARLANDI Hekimler, taleplerini şu şekilde sıraladı: Sağlıkta Şiddet Yasalarının Hayata Geçirilmesi: Sağlık çalışanlarına yönelik şiddeti önlemek için caydırıcı yasaların bir an önce yürürlüğe konulması gerektiği vurgulandı. Maaşlarda İyileştirme: Hekim maaşlarının insanca bir yaşam seviyesine çıkarılarak, emekliliğe yansıyan tek kalem üzerinden ödenmesi talep edildi. İş Yükünün Hafifletilmesi: Hasta sayısına ve iş yoğunluğuna yönelik baskıların kaldırılması gerektiği belirtildi. Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinin Güçlendirilmesi: Aile sağlığı merkezlerinin fiziki ve teknik altyapısının güçlendirilmesi, hekim başına düşen nüfusun azaltılması ve sağlık çalışanlarına destek sağlanması gerektiği ifade edildi. "HEKİMLER TÜKENİYOR"Basın açıklamasında hekimlerin yaşadığı tükenmişlik sorunlarına da dikkat çekildi. “Yoğun iş temposu, uzun mesai saatleri ve sağlıkta şiddet gibi sorunlar yalnızca biz hekimlerin değil, hastalarımızın da sağlığını tehdit ediyor. Taleplerimiz karşılık bulmadıkça hem bizler hem de sağlık sistemimiz tükeniyor” denildi. DAYANIŞMA MESAJI Dr. Kadir Ali Aydemir 8 Ocak 2025’in “Dayanışma ve Kararlılık Günü” ilan edildiği vurgulanarak, “Bugün yalnızca bizlerin değil, halkımızın nitelikli sağlık hizmetine erişim hakkını savunduğumuz gündür. Taleplerimiz karşılanana kadar mücadelemiz sürecek” dedi.  
Haftanın Öne Çıkanları

DR. MEHMET EMİN GÖRGÜLÜ HAYATINI KAYBETTİ

2025-01-06 14:54 - Gündem

Eski Aydın Valisi Mustafa Malay Hayatını Kaybetti

2025-01-04 13:16 - Genel

İNCİRLİOVA'DA TRAFİK KAZASI

2025-01-06 11:36 - Asayiş

Hekimler İş Bıraktı: Aydın’da Sağlık Çalışanlarından Büyük Eylem

2025-01-08 15:09 - Sağlık

AYDINLI DOKTOR TRAFİK KAZASINDA HAYATINI KAYBETTİ

2025-01-06 11:16 - Asayiş

Köşk Çiftlik Köyü’nde Yol Çilesi Devam Ediyor

2025-01-07 11:59 - Gündem

Nazilli siyaset camiasını üzen ölüm! Eski ilçe başkanı Sedat Doğanlı hayatını kaybetti

2025-01-08 13:53 - Gündem

BAŞKAN ÖZSU'DAN KAN BAĞIŞI ÇAĞRISI

2025-01-05 16:22 - Sağlık

AK Parti Aydın'da Mehmet Erdem dönemi başlıyor

2025-01-03 13:40 - Siyaset

FERDİ TAYFUR’DAN ACI HABER!

2025-01-02 20:50 - Asayiş

İlgili Haberler

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık

AYDIN ŞEHİR HASTANESİ’NDE BİR İLK! BEYİN DAMAR HASTALIKLARINDA YENİ DÖNEM BAŞLADI

12:30 - Sağlık

AYDIN’DA ÇİFTE SAĞLIK MÜJDESİ

15:24 - Sağlık

NAZİLLİ BELEDİYESİ’NDEN ÇÖLYAK FARKINDALIĞINA ANLAMLI ETKİNLİK

10:53 - Sağlık

Aydın Devlet Hastanesi yeni yerine taşınıyor: Taşınma takvimi netleşti

10:50 - Sağlık

Günün Manşetleri

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık