?>

ÖRKOOP ilk ihracatını incirle yaptı

ÖRKOOP ilk ihracatını incirle yaptı

Ekonomi - 3 yıl önce

Ali Soydemir AYDIN (İHA) - Aydın’ın Nazilli ilçesinde 1979 yılından bu yana faaliyetini sürdüren Nazilli ve Çevresi Tarımsal Kalkınma Kooperatifi (ÖR-KOOP) ilk ihracatını incirle yaptı. Türkiye’nin en büyük tarımsal kalkınma kooperatifleri arasında yer alan Nazilli ve Çevresi Tarımsal Kalkınma Kooperatifi’nin (ÖR-KOOP) yatırımlarının dönüşleri sürüyor. Bölgenin en önemli tarımsal ürünleri arasında yer alan İncir, Zeytin, Narenciye başta olmak üzere Nar ve daha birçok fidan türlerini bölge çiftçisinin ayağına getiren ÖRKOOP, şimdide ortağı olan üreticinin yetiştirdiği incirleri işleyerek ihracata başladı. İhracat ile ilgili çalışmalarını tamamlayarak izinlerini alan Kooperatif geçtiğimiz günlerde ilk ihracatını gerçekleştirdi. “Amaç, bölgedeki hayvancılığın gelişmesi” Kuyucak’taki Soğuk Hava Tesisleri’nde Kurulu incir işleme ve paketleme tesislerinde hazırlanan bölgenin en kaliteli incirleri, ÖRKOOP güvencesi ile ihracata hazırlandı. ÖRKOOP’un tarihinde bir ilki yaşadığını ifade eden Kooperatif Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Önal, 1979 yılında kurulan kooperatifin bölgedeki hayvancılığın gelişmesi ve çiğ süt alımı yapılması amacıyla yıllarca faaliyetini bu şekilde sürdürdüğünü, son yıllarda da yurt dışına açılmaya başladığını belirtti. Başkan Ünal: “Kooperatifimiz Aydın’ın 8 ilçesinden günlük süt toplamakta ve topladığı bu sütlerin bir kısmını tesislerinde işlemekte, büyük bölümünü de süt işleme firmalarına göndermektedir. Kooperatifimiz özellikle son yıllarda kalkınma kooperatiflerinin amaçları arasında yer alan seracılık, bitkisel üretim ve ormancılıkla ilgili faaliyetlerini yürütmektedir. Biz yem fabrikamızın ardından soğuk hava tesisimizi kurarak ve paketleme tesisimizi de ekleyerek incir, kestane gibi önemli ürünlerimizi değerlendirmekteyiz. Bölgemizde yetişen neredeyse tüm ürünleri değerlendirebilecek durumdayız. Çiftçi kuruluşu olarak 44 yıldır bölge çiftçimizin hayvansal ve bitkisel ürünlerini değerlendirme amacındayız. Özellikle son yıllarda bitkisel tarımda elde ettiği ürünleri en iyi şekilde değerlendirmek için ihracata yöneldi. Bu yıl bin 700 ton inciri satın alarak Ortadoğu ülkeleri başta olmak üzere Suriye, Suudi Arabistan ve Irak’a ihracat gerçekleştirdik. Geçen hafta 9 buçuk ton inciri ihracat olarak Irak’a gönderdik. Üretimimizi ve ihracatımızı artırarak bölgemize katkı sunmaya devam edeceğiz. Hedefimiz ise şu an 4 bin ton ihracat gerçekleştirmek için Avrupa ülkelerine de ihracata başlıyoruz. 2023 yılı ÖRKOOP’un yılı olacak” dedi.
Haftanın Öne Çıkanları

Germencik’te deve güreşi hazırlıkları sürüyor

2023-01-02 17:27 - Gündem

Gastronomi Derneği’nde, Sezgin güven tazeledi

2022-12-28 18:17 - Gündem

Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Çerçioğlu; "Nazilli’yi 45 yıldır kandırıyorlar"

2023-01-02 14:22 - Siyaset

Nazilli'deki patlamada tutuklu sayısı 4'e yükseldi

2023-01-02 10:37 - Asayiş

Petrol Ofisi’nden 1923’üncü şube

2022-12-30 15:46 - Ekonomi

Aydın’da karate il birincileri belli oldu

2023-01-03 15:00 - Spor

Özel Ege Liva Hastanesi'nde yeni yıl kutlandı

2023-01-02 10:57 - Gündem

ÖRKOOP ilk ihracatını incirle yaptı

2023-01-04 16:18 - Ekonomi

Kuşadası’nda otomobil takla attı: 1 yaralı

2022-12-31 16:49 - Asayiş

12 yıl 9 ay kesinleşmiş hapis cezası bulunan uyuşturucu satıcısı yakalandı

2023-01-03 11:28 - Asayiş

İlgili Haberler

AYDIN SANAYİSİNİN GURUR TABLOSU: İLK 500’E AYDIN’DAN 15 FİRMA GİRDİ

09:16 - Ekonomi

RESMİ GAZETE'DE YAYIMLANDI: TAKSİTLENDİRME LİMİTİ YÜKSELTİLDİ

09:24 - Ekonomi

İŞ DÜNYASI FİNANSMAN İSTİYOR: ARSLAN’DAN KREDİ ÇAĞRISI!

21:17 - Ekonomi

AYDIN’IN 5 AYLIK İHRACATI 798 MİLYON DOLAR OLDU

17:28 - Ekonomi

BAŞKAN ZENCİRCİ: "KADINLARIMIZ İÇİN ALTERNATİF GELİR KAPISI OLUŞTURDUK"

09:27 - Ekonomi

Günün Manşetleri

ADA MODERN’DE FOTOĞRAF SANATI FARKLI YÖNLERİYLE MERCEK ALTINA ALINDI

22:04 - Kültür - Sanat

BÖYLE İMZA KAMPANYASI GÖRÜLMEDİ: “KILIÇDAROĞLU’NU KENTİMDE İSTEMİYORUM” KAMPANYASI BAŞLATILDI

21:18 - Gündem

ANAHTAR PARTİLİ UYSAL, AŞURE GÜNÜ'NÜ UNUTMADI

20:09 - Gündem

DİDİM BELEDİYESİ’NDEN HALK SAĞLIĞI İÇİN KESİNTİSİZ MESAİ: İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ SÜRÜYOR

20:00 - Genel

SAĞLIKLI YAŞAMIN SIRLARI İKİNCİ BAHAR MERKEZİ'NDE KONUŞULDU

18:21 - Sağlık