Aydın Şehir Hastanesi, sağlık hizmetlerinde önemli bir yeniliğe daha imza attı. Hastanede ilk kez gerçekleştirilen Dijital Subtraksiyon Anjiyografi (DSA) işlemi başarıyla tamamlanırken, beyin damar hastalıklarının teşhis ve tedavisinde yeni bir dönemin kapıları aralandı.
Operatör Doktor Melih Çetiner, Operatör Doktor Arda Topçam ve Operatör Doktor Osman Berber tarafından gerçekleştirilen işlem, ileri görüntüleme teknolojileri kullanılarak uygulandı. Kamuoyunda “ileri damar anjiyosu” olarak da bilinen DSA yöntemi sayesinde beyin ve boyun damarları detaylı şekilde incelenebiliyor.
Uzmanlar, bu teknikle anevrizma olarak bilinen damar baloncukları, damar tıkanıklıkları, arteriyovenöz malformasyonlar (AVM) ve felç riskine neden olabilecek birçok damar hastalığının daha net ve erken dönemde tespit edilebildiğini belirtti. İşlem sırasında kasık ya da el bileğinden damar içerisine ince bir kateter yerleştirilirken, verilen kontrast madde yardımıyla damar yapıları yüksek çözünürlükte görüntüleniyor.
Bu belirtilere dikkat
Yetkililer, özellikle ani ve şiddetli baş ağrısı, konuşma güçlüğü, bilinç değişiklikleri ve felç belirtilerinin beyin damar hastalıklarının habercisi olabileceğine dikkat çekerek erken teşhisin hayati önem taşıdığını kaydetti.
Hastanede ilk kez gerçekleştirilen bu uygulama sayesinde Aydın ve çevresindeki hastaların ileri tetkik ve tedavi için başka illere sevk edilmeden kendi şehirlerinde sağlık hizmeti alabilmelerinin hedeflendiği bildirildi.
İşlemi gerçekleştiren hekimler ise girişimsel nörovasküler tedavi yöntemlerini bölge halkıyla buluşturmaya devam edeceklerini belirterek, sağlık hizmetlerinin niteliğini artırmaya yönelik çalışmaların süreceğini ifade etti.