Türkiye genelinde 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı’nın ilk döneminin sona ermesiyle; Aydın’da da 843 okul ve kurumda, 17 bin 607 öğretmen ve 190 bin 553 öğrenci karne heyecanı yaşadı.
Aydın’ın Koçarlı ilçesinde, 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı’nın sona ermesi sebebiyle Çakırbeyli İlkokulu’nda, yapılan dönem sonu karne törenine; Aydın Valisi Dr. Osman Varol, Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu, Aydın İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yiğit, il protokolü ve öğrenciler katıldı.
Müdür Yiğit’ten öğrencilere mesaj
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan tören, açılış konuşmalarıyla devam etti. Aydın İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yiğit, törene katılan il protokolüne şükranlarını sunarken kurumlar arası işbirliğine vurgu yaptı.
Eğitim yolculuğu ile ilgili öğrencilere konuşan Yiğit, “Bu yolculuğu daima öğrenmeye açık, yaşanan güçlükler karşısında yılmadan ve çözüm odaklı devam ettirmeniz oldukça önemlidir. Sizin bilgi, ahlak ve bu toprakların değerleriyle yetişmeniz bu güzel ülkenin geleceğine yapılacak en büyük yatırım olacaktır. Sevgili meslektaşlarım, bu güçlü yatırımı yapacak olan kişiler, şüphesiz ki bizleriz. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında erdemli ve yetkin bireyler dün olduğu gibi bugün ve yarın da öğretmenlerin elinden yetişecektir” ifadelerini kullandı.
Vali Varol: “Eğitim en temel faaliyettir”
Aydın Valisi Dr. Osman Varol ise, eğitimin toplumun temelini oluşturduğuna işaret ederek devletin hizmetleri içerisinde en önemlisinin eğitim olduğunu vurguladı.
Vali Varol; “Eğitim vasıtasıyla ancak kim olduğunuzu, bugünlere nasıl geldiğinizi, hangi kültürü yaşadığınızı, değerlerinizi ayrıca bunlara ilave olarak bugünkü dünyanın gerektirdiği her türlü donanımı, bilgiyi evlatlarınıza kazandırabilir. Onların hem toplumunuzun sahip olduğu tüm değerlere, tüm inançlara sahip olarak yetişmelerini bugüne kadar taşıdığınız kültürel yapıyı ve kimliğinizi geleceğe taşımalarını hem de bunu yaparken modern dünyanın gerektirdiği her türlü rekabetçi donanıma sahip olarak bugün artık tamamen birbiriyle rekabet eden milletlerden oluşan bu dünya içerisinde milletimizin hak ettiği yerde olmasını sağlayabiliriz. Eğitim faaliyeti yaptığımız tüm çalışmalar içerisinde gerçekten en temel, en önemli faaliyettir. Bugün de eğitim öğretim yılının son gününde, bir yıl içerisinde iyisiyle kötüsüyle ama çok büyük bir yoğunlukla heyecanla geçen bir eğitim öğretim yılının sonuna geldik. Burada bugün evlatlarımız karneleriyle tanışacaklar. Tamamen yılın bir özetini görecekler ama aynı zamanda bunun muhasebesini yapma imkanı bulacaklar” diye konuştu.
ŞEHİT ÖĞRETMENLERİ UNUTMADI
Vali Varol, konuşmasının sonunda “Başöğretmenimiz, bugün sahip olduğumuz birçok şeyde çok büyük emeğe gayreti olan Gazi Mustafa Kemal Atatürk, onun silah arkadaşlarını rahmetle anmak istiyorum. Bugüne kadar eğitim öğretim faaliyetini yurdumuzun 4 bir köşesinde sunmak isterken. Öncelikle bu yolda şehadete eren şehit öğretmenlerimizi rahmetle anmak istiyorum” dedi.
Öğrencilerin çeşitli gösteriyle devam eden programda, Aydın Büyükşehir Belediyesi Bando Takımı da yer alırken düzenlenen resim sergisi de gezildi.
Karneler dağıtıldı
Aydın Valisi Osman Varol başta olmak üzere protokol üyeleri tarafından ilk önce birinci sınıf öğrencilerine gelişim raporu ve hediyeleri dağıtıldı. Ardından da dördüncü sınıf öğrencilerine de hediyeleriyle beraber karneleri verildi. Karne töreninin ardından yemek ikramında bulunularak program sona erdi.